ترکیدگی لوله آب شرب در زمین های اطراف جاده قدیم اهر+تصاویر
ترکیدگی لوله آب شرب در زمین های اطراف جاده قدیم اهر+تصاویر

در شرایطی که برنامه های تلویزیونی کمپین صرفه جویی قطره قطره راه می اندازند و در مدارس به کودکان می آموزیم که مصرف آب با دقت و صرفه جویی باید صورت گیرد، بیش از چند ماه است که یکی از لوله های آب شرب تبریز در مسیر جاده قدیم اهر (پس از روستای ونیار و […]

weدر شرایطی که برنامه های تلویزیونی کمپین صرفه جویی قطره قطره راه می اندازند و در مدارس به کودکان می آموزیم که مصرف آب با دقت و صرفه جویی باید صورت گیرد، بیش از چند ماه است که یکی از لوله های آب شرب تبریز در مسیر جاده قدیم اهر (پس از روستای ونیار و نرسیده به خواجه) ترکیده و زمین های اطرافش را تبدیل به دریاچه ای کوچک کرده.

این در حالی است که در تابستان سالجاری بسیاری از شهروندان تبریزی طعم قطعی آب را چشیدند و نمی دانستند چند کیلومتر آنطرف تر سهم آب شربشان، خوراک زمین های کشت دیم می شود!

نکته جالب اینجاست که به نظر مسئولین امر از این ترکیدگی خبر دارند، چرا که اطراف محل ترکیدگی لوله را نوار زرد رنگ احتیاط کشیده اند.

wee

از طرفی نفوذ آب در زمین های اطراف سبب شده که تیرهای چراغ برق منطقه کج شوند، و اداره برق با استفاده از طناب آنها را ثابت نگه داشته، اما هنوز هم فکری به حال این حجم عظیم هدر رفتن آب در منطقه نشده است.

به گفته شاهدان محلی، مراجعه آنها به سازمان آب منطقه ای هم تاثیری نداشته و هنوز فکری به حال این معضل نشده.

امروز شهروندان تبریز، حساب قطره قطره های آب مصرفی شان را می کنند تا شرمنده نسل های آینده نباشند، اما انگار کارشناسان آب منطقه ای، هنوز باور نکرده اند که آب هست، ولی کم است!