به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی از تلاش‌های نیروی انتظامی در حفاظت از میراث فرهنگی و سرمایه تاریخی استان قدردانی کرد و گفت: کشف اشیای تاریخی در مدت اخیر یکی از کارهای ویژه ناجا در سال ۹۴ بود. وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اشیای تاریخی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی از تلاش‌های نیروی انتظامی در حفاظت از میراث فرهنگی و سرمایه تاریخی استان قدردانی کرد و گفت: کشف اشیای تاریخی در مدت اخیر یکی از کارهای ویژه ناجا در سال ۹۴ بود.

وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اشیای تاریخی کشف شده توسط نیروی انتظامی استان، با اشاره به اینکه کشف این اشیا کار بزرگی است، افزود: این کار را باید به معنی واقعی معرفی کنیم.

وی افزود: این کار حاصل کار جمعی و همدلی، همکاری و هماهنگی همه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و دستگاه قضایی است که ارزش‌گذاری آن نیز کار بسیار مهمی است.

جبارزاده با تاکید بر قدردانی ویژه از تلاش‌های نیروی انتظامی در این خصوص، اظهار داشت: این کار بزرگ باید در سطح ملی به عنوان گوشه‌ای از عملکرد نیروی انتظامی استان انعکاس خوبی داشته باشد.

وی از صدا و سیمای استان خواست با تهیه گزارش ویژه از عملکرد نیروی انتظامی، این کار را به شکل مطلوب به اطلاع عموم برساند.

گفتنی است ۱۵۰۰ قطعه تاریخی به سرقت رفته طی ۴۵ روز گذشته توسط نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شده است.

این اشیا به دنبال سرنخ‌های به دست آمده در پرونده اشیای مسروقه از موزه قرآن و کتابت کشف و توسط نیروهای انتظامی استان ضبط شده است.