حبیب حسینقلی‌زاده امروز اظهار داشت: واژگونی تراکتور در روستای حوری عجبشیر در ساعت ۱۰:۵۰ منجر به قطع پای جوان ۲۸ ساله شد. وی افزود: به دنبال واژگونی تراکتور و اعزام پایگاه عجبشیر به محل حادثه، دو مصدوم حادثه به بیمارستان عجبشیر انتقال داده شدند و یکی از مصدومان که دچار قطعی هر دو پا شده […]

حبیب حسینقلی‌زاده امروز اظهار داشت: واژگونی تراکتور در روستای حوری عجبشیر در ساعت ۱۰:۵۰ منجر به قطع پای جوان ۲۸ ساله شد.

وی افزود: به دنبال واژگونی تراکتور و اعزام پایگاه عجبشیر به محل حادثه، دو مصدوم حادثه به بیمارستان عجبشیر انتقال داده شدند و یکی از مصدومان که دچار قطعی هر دو پا شده بود با انجام اقدامات پیش بیمارستانی و کنترل خونریزی انتقال داده شد.

حسینقلی‌زاده گفت: کنترل خونریزی در اندام قطع شده اولین اقدام و همچنین مرطوب نگه داشتن اندام قطع شده موجب بهبود وضیعت بیمار و موفقیت امکان پیوند اندام را به دنبال دارد.

کودک ۱۶ ماهه از مرگ نجات یافت

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در موردی دیگر با اقدامات تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شرفخانه، پسربچه ۱۶ ماهه که بدنبال افتادن داخل حوض آب دچار غرق شدگی شده بود، از مرگ نجات یافت.

وی افزود: با اعلام مورد غرق شدگی پسربچه ۱۶ ماهه به داخل حوض آب در شرفخانه در ساعت ۱۷:۴۰ و اعزام تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شرفخانه به محل حادثه، کودک از مرگ حتمی نجات یافت.

حسینقلی‌زاده گفت: اپراتورهای شهرستان شبستر با دریافت این حادثه و اعزام پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شرفخانه، کودک دچار غرق شدگی را احیا کرده و با اقدامات پیش بیمارستانی تحویل بیمارستان شبستر دادند.

وی افزود: کودکان و نوزادان به کمبود هوا و اکسیژن بسیار حساسند و حتما باید مراقب بود که دچار حالت خفگی نشوند، این حالت امکان بروز ضایعات مغزی را به دنبال دارد.

فارس