منصوره گرجی در آیین افتتاح اولین جشنواره سنگ نوردی، اظهار کرد: ظرفیت بالای کوه قیه سبب شده است که ماکو بعنوان دروازه سنگ نوردی کشور مطرح شود که در تلاش هستیم با برگزاری جشنواره در سطح جهانی این رویداد را در تقویم فدراسیون جهانی بگنجانیم. وی از برگزاری دومین مدرسه سنگ نوردی در این منطقه خبرداد و افزود: […]

منصوره گرجی در آیین افتتاح اولین جشنواره سنگ نوردی، اظهار کرد: ظرفیت بالای کوه قیه سبب شده است که ماکو بعنوان دروازه سنگ نوردی کشور مطرح شود که در تلاش هستیم با برگزاری جشنواره در سطح جهانی این رویداد را در تقویم فدراسیون جهانی بگنجانیم.

وی از برگزاری دومین مدرسه سنگ نوردی در این منطقه خبرداد و افزود: این مدرسه سنگ نوردی بعد از بیستون در این منطقه مطابق با استانداردهای جهانی برگزار می شود.

گرجی خاطر نشان کرد: در این جشنواره برنامه‌های آموزشی، تمرینی و گشایش مسیر بصورت عملیاتی اجرا خواهد شد.

نائب رئیس فدارسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از روز شنبه اقدام به مسیر گشایی کرده و از امروز (پنج شنبه) صخره نوردان اقدام به صعود می کنند.

همچنین؛ نماینده مردم ماکو در مجلس، محمد علی پور در ادامه گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه منحصر به فرد است این پتانسیل ها و ظرفیت ها باعث نمونه شدن این منطقه در بین مناطق آزاد کشور خواهد شد.

وی به برگزاری همایش پیاده روی که در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده بود، اشاره کرد و افزود: این همایش پیاده روی باعث شده که این نقطه محروم مرزی در کشور مطرح و شناخته شود که در نتیجه آن تابستان امسال، از دورترین نقاط کشور برای بازدید به این منطقه سفر کرده بودند.

نماینده مردم ماکو در پایان از حضور صخره نوردان و کوهنوردان سراسر کشور در این منطقه تقدیر و قدردانی کرد.