آخرین گفته های کاپیتان تراختور
آخرین گفته های کاپیتان تراختور

اویاقلیق: مثلی تورکی داریم که میگوید: اوغلان ائوینده هئچ خبریوخدی، آمما قیز ائوینده توی دی!! امروزه ماجرای تراختور و منفعت طلبان ، مصداق مثل فوق است! مصاحبه ایرانپوریان با روزنامه ورزشی ۹۰ عینا نقل میشود تاخوانندگان محترم خود قضاوت کنند: ۹۰/ کدام جانشین؟ همه شهر تونی را می‌خواهند! خودش به من گفت برمی‌گردد ایران پوریان: […]

IMG_4289اویاقلیق: مثلی تورکی داریم که میگوید: اوغلان ائوینده هئچ خبریوخدی، آمما قیز ائوینده توی دی!!
امروزه ماجرای تراختور و منفعت طلبان ، مصداق مثل فوق است!
مصاحبه ایرانپوریان با روزنامه ورزشی ۹۰ عینا نقل میشود تاخوانندگان محترم خود قضاوت کنند:

۹۰/ کدام جانشین؟ همه شهر تونی را می‌خواهند!

خودش به من گفت برمی‌گردد
ایران پوریان: کدام جانشین؟ همه شهر

تونی را می‌خواهند
او بازیکن تحمیلی نمی‌پذیرد
محمد ایران پوریان مسئولیت دشواری دارد. او کاپیتان تیم است و این روزها باید نقشی فراتر از یک بازیکن را ایفا کند. آن هم در فشار روز افزون این روزهای تراکتور. او اما همچنان از تونی حمایت می‌کند و می‌گوید مقصر اصلی نتایج ضعیف اخیر، بازیکنان هستند. محمد می‌گوید این روزها همه از تراکتور انتقاد می‌کنند اما ای کاش دلسوزانه باشد و برای حمایت از تیم. ایران پوریان دل پری دارد اما می‌گوید صلاح نیست خیلی از حرف‌ها زده شود.
۹۰: می‌گویند تو هم مثل کیانی چوب کاپیتان شدن را می‌خوری. درست است؟
(می‌خندد) چه بگویم. چیز خاصی نیست. فقط بگویم خدا وکیلی همه احترام مرا نگه می‌دارند. از مسئولان گرفته تا بازیکنان و مربیان .
۹۰: حالا کاپیتان تیم پرفشاری چون تراکتور بودن سخت نیست؟
اگر بگویم سخت نیست که دروغ گفته‌ام. به ویژه که تیم نتیجه نگیرد باید به یک شهر جواب بدهی. اما در همین شرایط هم می‌گویم کاپیتانی تراکتور برای من و هر بازیکن دیگری یک افتخار است. امیدوارم بتوانم از عهده‌اش بربیایم.
۹۰: می‌گویند به سربازان تیم هم «پول دستی» می‌دهی؟
(می‌خندد) بگذریم. این حرف‌ها گفتن ندارد.
۹۰: حالا برویم سراغ سئوال مهم این روزها. تو کاپیتان تیم هستی و به تونی نزدیک‌تر. او برمی‌گردد؟
سه، چهار روز قبل از رفتن با هم حرف زدیم. گفت برنامه تمرینی را به آقایان رحیم زاده و پژمان داده و خودش هم چند روز دیگر برمی‌گردد. دیگر بقیه‌اش را نمی‌دانم. به هر حال باید شرایط آماده باشد که او بتواند کار کند.
۹۰: منظورت در باشگاه است؟
هم باشگاه و هم بیرون. تیم باید آرامش داشته باشد که تونی هم بتواند موفق باشد. این یک اصل اثبات شده در همه جای دنیاست دیگر.
۹۰: حالا اینکه می‌گویند برخی مسئولان به ترکیب تونی بازیکن تحمیل کرده‌اند صحت دارد؟
تونی آدمی نیست که اجازه دهد کسی به او بازیکن تحمیل کند. از طرف دیگر او یک مربی ثابت شده است و دیگر نیازی به اثبات دوباره خودش ندارد. برخی یادشان رفته همین تونی تراکتور را قهرمان جام حذفی و دوبار هم نایب قهرمان لیگ کرده. این را هم بگویم که همه شاگردانش هم از او به خوبی حرف می‌زنند و دوستش دارند.
۹۰: یعنی واقعاً در تیم خودتان، بازیکنی نیست که دلش با تونی نباشد؟
خداوکیلی تا جایی که من می‌دانم همه او را می‌خواهند. من با همه بچه‌ها رفیق هستم و اگر موضوعی بود باید تا حالا می‌دیدم دیگر. باور کنید همه بازیکنان از فشاری که تونی تحمل می‌کنند ناراحت هستند.
۹۰: تونی نسبت به قبل فرق کرده؟ منظورم هم فنی است و هم اخلاقی؟
مگر می‌شود یک مربی دو ماهه عوض شود؟ مگر تراکتور اردیبهشت با همین تونی با قهرمانی فقط ۲۰ دقیقه فاصله نداشت؟ حالا فراموشکار شده؟! پیر شده؟! تاکتیک یادش رفته؟! باور کنید برخی انتقادات دلسوزانه نیست و هر کس هر چه می‌خواهد می‌گوید ای کاش انتقادات برای کمک به تراکتور باشد. البته هرشخصی می‌تواند نظرش را بگوید اما مدعیان دلسوزی، نقد را با تخریب اشتباه نگیرند.
۹۰: به نظرت مقصر اصلی نتایج اخیر چه کسی است؟
ما بازیکنان! سرمان هم پایین است و حرفی هم نداریم. از هواداران خجالت می‌کشیم. اما حالا باید همدل و متحد باشیم تا همه چیز درست شود.
۹۰: تا حالا در تبریز شنیده‌ای کسی به تونی بی احترامی کند؟ یا شعار حیا کن رها کن بدهد؟
تونی اول و وسط و آخر همه بازی‌ها تشویق شده. حتی بعد از باخت به پرسپولیس که می‌گویند اولین شکست خانگی مقابل این تیم بعد از ۱۴ سال بود. بیایید تبریز و از مردم شهر گزارش تهیه کنید. بعد می‌بینید چقدر تونی را دوست دارند. حتی همین حالا که این نتایج را گرفته‌ایم.
۹۰: پس این که می‌گویند برخی برای تراکتور کاندیدا معرفی کرده‌اند.
این ها همه شایعه است و برای تخریب. می‌خواهند تراکتور با تونی زمین بخورد و نتواند روی پا بایستد! کدام کاندیدا؟ پس چرا ما نمی‌شنویم؟
۹۰: راستی در مورد حرکت زشت ثاقبی نظرت چیست؟
کار شاهین صددرصد اشتباه بود. اما این را هم باید بگویم او یکی از مودب ترین‌های تیم ما است و تا حالا کوچک‌ترین بی‌احترامی و بی‌ادبی از او ندیدیم. شاهین در آن صحنه جوانی کرد و بعد از آن هم معذرت خواست. قول می‌دهم دیگر از او چنین حرکاتی نخواهیم دید.

یادداشت از:ساوالان-اردبیل