هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا مشاهده نشده است/ حجاج به طور کامل آزمایش می شوند
هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا مشاهده نشده است/ حجاج به طور کامل آزمایش می شوند

محمدحسین صومی  با اعلام این خبر افزود: با این حال مردم باید در دید و بازدیدهای خود با حجاج، جانب احتیاط را رعایت کنند. وی با بیان اینکه این ویروس ممکن است دو روز تا دو هفته خود را نمایان نکند، به مردم هشدار داد که در دو هفته نخست بازگشت حجاج، کمترین برخورد را […]

محمدحسین صومی  با اعلام این خبر افزود: با این حال مردم باید در دید و بازدیدهای خود با حجاج، جانب احتیاط را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه این ویروس ممکن است دو روز تا دو هفته خود را نمایان نکند، به مردم هشدار داد که در دو هفته نخست بازگشت حجاج، کمترین برخورد را با آنها داشته باشند.

این فوق تخصص بیماری های گوارشی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق تنفسی و بزاق منتشر می شود، گفت: باید در برخورد با این افراد حدالامکان تا دو هفته در یک مکان مشترک کمتر حاضر شوند، روبوسی نکنند و بیش از ۱۵ دقیقه با هم در ارتباط نباشند.

به گفته ی صومی، تب بالای ۳۸ درجه، سرفه، گلو درد، تنگی نفس، آب ریزش بینی، افت فشار خون، خلط خونی و کمبود مایعات بدن از علائم ابتلا به ویروس کرونا (مرس) است.

طبق اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افراد بالای ۵۰ سال، ساکنان آسایشگاه‌ها و کارکنان بیمارستان ها، کودکان شش تا ۱۸ ماه خصوصا اگر تحت درمان آسپرین باشند، خانم‌های باردار بخصوص در سه ماهه دوم و سوم بارداری و افرادی که بیماری زمینه ای دارند به‌عنوان گروه‌های پر خطر شناخته شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با یادآور این مطلب که در موسم حج تمتع امسال، ۳۰ درصد حجاج ایرانی بالای ۸۰ سال سن دارند، تاکید کرد: افراد در سنین بالا بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس هستند.

وی گفت: نزدیک به ۵۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا (مرس) در معرض مرگ و میر هستند؛ این ویروس درمان دارویی و واکسن ندارد؛ اما با رعایت موارد بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، شست و شوی مداوم دست، قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه تیم های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ تمامی حجاج را آزمایش می کنند، از آمادگی بیمارستان های سینا و امام رضا برای پذیرش هرگونه بیمار با علائم مشکوک خبر داد.

ایسنا