۱۵ هزارنفردرهمایش بزرگ دوچرخه‌سواری بناب شرکت کردند
۱۵ هزارنفردرهمایش بزرگ دوچرخه‌سواری بناب شرکت کردند

ظهر امروز در این همایش بزرگ دوچرخه‌سواری که به همت فرمانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، دفتر نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری، بانک قوامین و با همکاری سایر ادارات و نهادهای شهرستان بناب در مسیر ابتدای بلوار لاله تا پارک فدک برگزار شد، امیررضا خادم معاون پارلمانی و […]

۸۱۷۸۲۲۷۵-۷۰۲۰۲۴۷۸ظهر امروز در این همایش بزرگ دوچرخه‌سواری که به همت فرمانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، دفتر نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری، بانک قوامین و با همکاری سایر ادارات و نهادهای شهرستان بناب در مسیر ابتدای بلوار لاله تا پارک فدک برگزار شد، امیررضا خادم معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی نیز در این همایش با اشاره به اینکه توسعه ورزش همگانی جزو سیاست‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان بر اساس منویات مقام معظم رهبری به منظور ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم است؛ گفت: فرهنگ دوچرخه‌سواری در جامعه برای توسعه ورزش همگانی و کاهش مشکلات جسمانی و روانی و توسعه شادی و نشاط در جامعه از یک سو و کاهش آلایندگی شهری و ترافیک از سوی دیگر نقش مهم و کلیدی دارد.

محمد شروین‌اسبقیان افزود: در شاخص توسعه ورزش همگانی از جمله پیاده‌روی و برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف آذربایجان‌شرقی رتبه اول را در بین استان‌های گروه یک بدست آورده است.

فرماندار بناب نیز در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از استقبال خوب مردم از همایش دوچرخه‌سواری بناب اظهار داشت: استفاده از دوچرخه با مردم بناب عجین شده است و بنابی‌ها که در بخش‌های مختلف تولید و صنعت زبانزد خاص و عام هستند، در کنار این ویژگی‌ها استفاده از وسیله دوچرخه را نیز از آن خود کرده است.

ولی‌الله فرج‌اللهی با قابل قبول خواندن کارنامه دولت تدبیر و امید به خصوص در بخش ورزش گفت: شهرستان بناب در بحث توسعه اماکن ورزشی سربلند است و امیدواریم با توجه و عنایت ویژه مسئولان وزارت ورزش و جوانان تا اوایل سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری استادیوم ورزشی ۱۰ هزار نفری بناب باشیم.

فرماندار بناب همچنین ضمن درخواست از مسئولان برای انجام اقدامات برای ثبت ملی دوچرخه بناب بنام این شهرستان افزود: قطعاً در هیچ جای کشور این فرهنگ و علاقمندی استفاده از دوچرخه را نداریم از این رو برای فرهنگ‌سازی بیشتر برای استفاده از دوچرخه ثبت ملی آن به نام بناب ضروری است.

فرج‌اللهی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان یادآور شد: این تعداد ورزشکار سازمان یافته نشان از ظرفیت بالای شهرستان است.

وی خواستار تسریع در تکمیل استادیوم ورزشی ۱۰ هزار نفری و سالن‌های ورزشی روستایی شد.

در پایان مراسم همایش دوچرخه‌سواری بزرگ بناب به ۱۵۰ نفر از شرکت کنندگان در همایش جوایز ارزنده‌ای به قید قرعه از قبیل دوچرخه و … اهداء شد.

آمار حدود ۴۰ هزار دستگاه دوچرخه برای شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب نشانه‌ای از وجود یک یا دو دستگاه دوچرخه در هر منزل و نیز نشانه‌ای از یک شهر پویا و زنده است و همه ساله مردم این شهرستان با برگزاری همایش بزرگ دوچرخه‌سواری لقب شهر دوچرخه را در ایران به نام بناب ثبت می‌کنند.

فارس