۱۴ مهر، جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف
۱۴ مهر، جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف

اسماعیل جبارزاده با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: بنا داریم تبریز را به معنای واقعی به دنیا معرفی و ثابت کنیم که این انتخاب، انتخاب به‌جایی بوده است. وی این دستاورد بزرگ را گام مهمی در توسعه صنعت فرش و جذب گردشگر […]

۱۳۹۴۰۶۲۹۰۰۰۵۳۷_PhotoAاسماعیل جبارزاده با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف از سوی شورای جهانی صنایع دستی، اظهار داشت: بنا داریم تبریز را به معنای واقعی به دنیا معرفی و ثابت کنیم که این انتخاب، انتخاب به‌جایی بوده است.

وی این دستاورد بزرگ را گام مهمی در توسعه صنعت فرش و جذب گردشگر به استان دانست و گفت: این موفقیت در صورت مدیریت صحیح و استفاده درست می‌تواند موجب رونق صنعت فرش استان شود و باید زمینه‌هایی ایجاد کنیم که تمام علاقمندان به این صنعت از سراسر دنیا به آسانی به تبریز سفر کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی ستاد فرش استان برای برگزاری جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش در روز سه‌شنبه ۱۴ مهر، بر اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی استان برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تاکید کرد و گفت: باید در این مراسم به صورت برجسته نشان دهیم که تبریز تمام مولفه‌های لازم برای این انتخاب را داشته است.

وی از حضور نمایندگان شورای جهانی صنایع دستی در این مراسم خبر داد و گفت: بازدید از بازار فرش، کارگاه‌های تولیدی و دانشگاه هنر اسلامی و برپایی نمایشگاه‌هایی برای معرفی فرهنگ و هنر آذربایجان از برنامه‌های جنبی این مراسم خواهد بود.

جبارزاده خواستار همکاری همه نهادهای دولتی و غیردولتی به ویژه شهرداری تبریز در خصوص برنامه‌های جانبی و صدا و سیما در بحث اطلاع‌رسانی شد و گفت: باید مراسمی آبرومند و در شان تبریز به عنوان شهر جهانی فرش برگزار کنیم.

وی با تاکید بر برپایی نمایشگاه‌های دایمی فرش در تبریز، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها موجب می‌شود تا علاقمندان، ظرفیت‌های صنعت فرش استان را به صورت یک‌جا مشاهده کنند و از این پس مراکز عرضه فرش نیز باید آمادگی پذیرش مسافران و گردشگران از نقاط مختلف دنیا را داشته باشند.