مقابله با کرونا در فرودگاه تبریز؟
مقابله با کرونا در فرودگاه تبریز؟

خبر های رسیده از دومین روز بازگشت حجاج بیت الله الحرام به استان آذربایجان شرقی نشانگر آن است که در فرودگاه تبریز هیچ توجهی به امکان وجود مبتلایان به بیماری کرونا در بین حجاج وجود ندارد. خبرهای رسیده حاکی از آن است که حجاج که توسط هواپیمای سعودی در فرودگاه تبریز فرود آمده اند توسط […]

photo_2015-10-01_00-02-10خبر های رسیده از دومین روز بازگشت حجاج بیت الله الحرام به استان آذربایجان شرقی نشانگر آن است که در فرودگاه تبریز هیچ توجهی به امکان وجود مبتلایان به بیماری کرونا در بین حجاج وجود ندارد. خبرهای رسیده حاکی از آن است که حجاج که توسط هواپیمای سعودی در فرودگاه تبریز فرود آمده اند توسط شرکت ایران ایر هنلدینگ می شوند و همین تجهیزات اعم از اتوبوس و …. بدون هیچ گونه ضد عفونی کردن در پروازهای بعدی که فاصله زمانی کمتر یک ساعت دارند نیز استفاده میشود. این درحالی است که همه کارکنان هلدینگ شرکت ایران ایر در موقع انتقال حجاج از دستکش ، ماسک و لباس مخصوص استفاده کرده بودند.

طبق دستورالعمل های سازمان بین المللی هوانوردی فرودگاه ها برای مقابله با احتمال وجود بیماری در هواپیما ، می بایست لوازم و وسائل استفاده شده برای انتقال مسافران بعد از استفاده ، ضد عفونی و به مدت ۲۴ ساعت بدون استفاده باقی بمانند.

این عمل غیرمسئولانه مدیران فرودگاه تبریز باعث نگرانی عده ای از کارمندان فرودگاه تبریز و شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه شده است.

تصاویر زیر حاکی از آن است که با فاصله زمانی کمتر از یک ساعت هواپیمایی که از مبدا تهران در فرودگاه تبریز به زمین نشسته بود توسط شرکت ایران ایر و با همان تجهیزات هنلدینگ شده است:

photo_2015-09-30_23-56-34 photo_2015-09-30_23-56-58 photo_2015-09-30_23-57-07

به گزارش خبرنگار اویاقلیق از فرودگاه تبریز ، سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده سپاه استان آذربایجان شرقی به همراه چند تن برای کنترل وضعیت شخصا در فرودگاه حضور دارد.

در سمت دیگر فرودگاه آمبولانسهای مستقر جلب نظر می کنند که برای انتقال مصدومان احتمالی حادثه منا در فرودگاه تبریز حضور پیدا کرده اند.