جاهلی‌های امروز عید ما را با حوادث خونین منا عزا کردند
جاهلی‌های امروز عید ما را با حوادث خونین منا عزا کردند

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر تاکید کردند: ایام عید قربان و غدیر است اما جاهلی‌های امروز عید ما را با حوادث خونین منا عزا کردند. ایشان فرمودند: چند صد […]

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر تاکید کردند: ایام عید قربان و غدیر است اما جاهلی‌های امروز عید ما را با حوادث خونین منا عزا کردند.

ایشان فرمودند: چند صد نفر از حاجیان ما مظلومانه و عده‌ای از آنان با زبان تشنه از دنیا رفتند.

رهبر انقلاب با بیان اینکه ملت ما مصیبت زده است، تاکید کردند: حج باید جایگاه امنیت باشد، آیا این امنیت است که در حین مناسک به جان انسان‌ها دست تطاول گشوده شود؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه باید درخصوص این حادثه تحقیقات شود، تاکید کردند: از دنیای اسلام و از کشور ما باید بروند علت حادثه رابررسی کنند.

ایشان افزودند: عربستان به وظایفش درخصوص مجروحان مستأصل این حادثه عمل نکرد و درانتقال ابدان مطهر کشته‌شدگان به کشور هم مشکلاتی وجود دارد.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: مسئولان کشور درحال فعالیت و پیگیری‌اند اما مسئولان عربستان به وظایفشان عمل نمی‌کنند و در مواردی نقطه مقابل وظایفشان را عمل می‌کنند.

ایشان با اشاره به حضور دهها هزار نفر از حجاج عزیز کشورمان در مکه و مدینه هشدار دادند: اندک بی‌احترامی به حجاج ایرانی و همچنین عمل نکردن دولت عربستان به وظایف خود در قبال بدن‌های مطهر، موجب عکس‌العمل ایران خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: اگر قرار شد عکس‌العملی نشان دهیم، عکس‌العمل ما خشن و سخت خواهد بود‬ و اگر ایران بخواهد عکس‌العملی نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود.

فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: آمادگی نیروهای مسلح فقط به معنای این نیست که در جنگ بر دشمن پیروز شوید، مصون نگهداشتن کشور از نیت بد دشمنان نیز هست. وقتی آماده و مجهز باشید دشمن جرأت نمی‌کند گامی از روی بدخواهی بردارد.‬‌

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: اگر ایمان نباشد، نیروهای مسلح روحیه‌ی ضعیف‌کشی پیدا خواهند کرد؛ با ابزارهای جدید نظامی، مردم بی‌پناه یمن را بمباران می‌کنند و در میدان خطر آنجا که باید هویت انسانی خود را نشان دهند غایبند، اما در مواجهه با بی‌پناهان و بی‌سلاحان شجاعند.‬‌