ابوالفضل نقیب، تولیدکننده لوازم ارایشی و بهداشتی در گفتگو با «نسیم» و در پاسخ به این که گفته می‌شود برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی قصد ایجاد نمایندگی در ایران را دارند، گفت: در کل وجود فضای رقابتی باعث ارتقا کیفیت کالا خواهد شد، بنابراین وجود چنین برندهایی به ضرر تولیدکننده ایرانی نخواهد بود اما این حضور […]

ابوالفضل نقیب، تولیدکننده لوازم ارایشی و بهداشتی در گفتگو با «نسیم» و در پاسخ به این که گفته می‌شود برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی قصد ایجاد نمایندگی در ایران را دارند، گفت: در کل وجود فضای رقابتی باعث ارتقا کیفیت کالا خواهد شد، بنابراین وجود چنین برندهایی به ضرر تولیدکننده ایرانی نخواهد بود اما این حضور باید با رعایت تعهداتی از سوی آنان باشد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که ورود این شرکت‌ها در داخل کشور با استفاده از رانت‌هایی خاص صورت بگیرد بدون شک این رقابت، رقابتی ناسالم خواهد بود.

نقیب افزود: اگر این شرکت‌ها قصدشان تنها فروش اجناس خود باشد تنها چیزی که برای ما خواهد ماند، ضرر خواهد بود. مسئولان صنعت ما باید مراقب باشند تا ورود این شرکت‌ها در جهت انتقال تکنولوژی بوده و یا به صورت اشتراکی با شرکت‌های داخلی ایران محصولات خود را برای فروش در ایران تولیدکنند.

این تولیدکننده و فعال اقتصادی به نسیم گفت: باید دقت کرد که در چنین شرایطی اجازه ورود هر محصولی را ندهیم بلکه باید این محصول در کشور خود برند باشد و برای خود بازار داشته باشد، از طرفی باید صاحبان این برند تکنولوژی تولید آن را نیز وارد کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه الان شرکت‌های خارجی در داخل ایران کالایی را ثبت منبع می‌کنند، مقداری را به صورت قانونی وارد کرده اما بقیه را به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند، هیچ مرجعی هم نیست که جلوی این قاچاق را بگیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مصرف لوازم آرایشی در داخل کشور بیش از ۲ میلیارد دلار است. و عمده آن نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

نقیب در پایان گفت: برای ما هم سؤال است که این میزان قاچاق به چه شکل وارد کشور می‌شود، پاسخ آن را نیز من تولیدکننده و فعال این حوزه نمی‌توانم بدهم بلکه باید جواب این را دولت بدهد که چگونه ممکن است نزدیک دو میلیارد دلار لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور شود.