مجید خدابخش صبح امروز در جلسه کمیته جانباختگان منا در اردبیل اظهار کرد: حاجیان ما بعد از سال‌ها انتظار و نوبت طولانی در انجام مناسک واجب حج به عنوان ضیوف‌الرحمن با مشکلاتی روبه‌رو شدند به طوری که در روز قربان تعدادی از این حاجیان خود قربانی بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی حکام عربستان شدند. وی با تسلیت […]

مجید خدابخش صبح امروز در جلسه کمیته جانباختگان منا در اردبیل اظهار کرد: حاجیان ما بعد از سال‌ها انتظار و نوبت طولانی در انجام مناسک واجب حج به عنوان ضیوف‌الرحمن با مشکلاتی روبه‌رو شدند به طوری که در روز قربان تعدادی از این حاجیان خود قربانی بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی حکام عربستان شدند.

وی با تسلیت این حادثه غمناک بر اثر بی‌تدبیری مدیران آل سعود گفت: مسئولان کشورمان در تلاش هستند تا  هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدامات قانونی و پیگیرانه انجام شود تا شاهد انتقال اجساد قربانیان و تعیین تکلیف مفقودان در این حادثه غمناک باشیم.

رئیس کمیته جانباختگان منا در استان اردبیل یادآور شد: از بین حاجیان استان اردبیل نیز ۱۲ نفر کشته و یا مفقود شده‌اند که پیگیری‌های مسئولان کشورمان برای انتقال جسد جانباختگان ادامه دارد.

خدابخش بیان کرد: ما تمهیدات لازم را برای تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا در استان اردبیل انجام می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا با شکوه تمام این تشییع و تدفین پیکر جانباختگان منا انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه این سوءمدیریت‌ها همیشه از سوی عربستانی‌ها مشکلاتی را برای جامعه اسلامی به همراه داشته است، افزود: باید در مسیری حرکت کنیم تا از طریق مراجع جهانی و بین‌المللی جلوی این سوءمدیریت‌های آل سعود گرفته شود.

استاندار اردبیل گفت: ما در این کمیته سعی داریم تا با هماهنگی همه دستگاه‌ها فضایی را فراهم کنیم تا با انتقال اجساد و تعیین تکلیف مفقودان آرامش در جمع خانواده‌های حجاج آسیب‌دیده ایجاد شود.