دستگیری ۳۵۰۰ توزیع کننده و قاچاقچی مواد مخدر
دستگیری ۳۵۰۰ توزیع کننده و قاچاقچی مواد مخدر

محسن حسن‌خانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا به تشریح برنامه‌های قرارگاه عملیاتی هدایت ستادی برنامه‌های هفته ناجا پرداخت. وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از روز جمعه به مدت یک هفته آغاز می‌شود، اظهار داشت: این هفته مقارن با عید غدیر شده و ضمن تبریک این روز، حادثه تلخ منا […]

محسن حسن‌خانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا به تشریح برنامه‌های قرارگاه عملیاتی هدایت ستادی برنامه‌های هفته ناجا پرداخت.

وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از روز جمعه به مدت یک هفته آغاز می‌شود، اظهار داشت: این هفته مقارن با عید غدیر شده و ضمن تبریک این روز، حادثه تلخ منا را نیز تسلیت می‌گویم.

حسن‌خانی بیان کرد: شعار هفته نیروی انتظامی امسال «اقتدار پلیس همدلی و همزبانی امنیت و آرامش» است و برنامه‌ها نیز متناسب با این شعار است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری برنامه‌های نیروی انتظامی سه مقوله مهم است که جلب مشارکت حداکثری مردم در ایجاد امنیت پایدار از اصلی‌ترین هدف است و نقش رسانه‌ها نیز در این میان مهم بوده تا امنیتی پایدار شکل گیرد و از این ظرفیت مهم استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی مشارکت مردم در دفاع مقدس را در قالب بسیج مصداق موفقیت در جلب همراهی مردم دانست و گفت: باید با پرهیز از شعار زدگی نقش مردم را پر رنگ ببینیم و برای خواسته‌های مردم حرکت کنیم.

وی نیروی انتظامی را یکی از پرکارترین ارگان‌ها در نظام اسلامی دانست و یادآور شد: کنترل تصادفات، سرقت‌ها و برخی ناهنجاری‌ها در صورتی محقق شده که بعضی بخش‌های متولی نتوانسته‌اند نقش خود را ایفا کنند و انعکاس عملکرد نیروی انتظامی به عنوان ویترین نظام از دیگر اهداف برنامه‌های این هفته است.

حسن‌خانی تجلیل از زحمات پرسنل نیروی انتظامی را از اهداف اجرای برنامه‌های هفته نیروی انتظامی دانست و یادآور شد: پرسنل نیروی انتظامی در طول سال مدام در حال خدمتگزاری هستند و تکلیف داریم تا تکریم این نیروها را حداقل در این هفته انجام دهیم.

وی یادآور شد: ۸۱۰ شهید نیروی انتظامی و یک هزار و ۱۲۳ جانباز و ۸۳ آزاده تقدیم نظام و انقلاب شده و درب شهادت همچنان جاری و ساری است و البته حفاظت از جان نیروها اولویت اصلی ماست.

حسن‌خانی ادامه داد: منکر اشکالات نیستیم و نمی‌خواهیم این اشکالات را مخفی کنیم و به دنبال انتقادها برنامه‌های اصلاحی و آموزشی را اجرا می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها بالاترین نقش را در زمینه ایجاد روانی در جامعه دارند و می‌توانند با نگرش اخبار خاصی موجب امنیت روانی یا برعکس آن در جامعه شوند و البته وضعیت امنیت جامعه آذربایجان‌شرقی نیز بسیار خوب است و این امر موجب جذب سرمایه‌گذاران نیز می‌شود.

کاهش ۶ درصد سرقت در آذربایجان‌شرقی

حسن‌خانی با بیان اینکه تا سال ۹۲ رشد سرقت‌ها در استان را داشتیم، گفت: از سال ۹۳ با اجرای برنامه‌ها موجب شدیم تا رشد سرقت‌ها متوقف شده و ۴ درصد کاهش سرقت را داشته باشیم و امسال نیز در ۶ ماهه سال‌جاری ۶ درصد کاهش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته رشد سرقت خودرو در استان امسال مهار شده است، گفت: کشف و وقوع سرقت‌ها نیز به ۸۴ درصد رسانده‌ایم و امیدواریم این درصد بالاتر نیز برود.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در چهار سال گذشته کاهش تصادفات را داشته‌ایم ولی امسال با توجه به کاهش‌های مستمر تعداد تصادفات ثابت بوده و یک درصد کاهش را داشتیم و این در حالی بود که کاهش ۱۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کردیم که محقق نشد اما با طرح جامع کاهش تصادفات امیدواریم به اهداف برسیم.

کشف یک تن مواد مخدر سنتی و صنعتی

وی با اشاره به کشف  بیش از یک تن ماده مخدر سنتی و صنعتی در شش ماهه سال‌جاری گفت: افزایش کشف قابل ملاحظه‌ای را به نسبت سال گذشته داشته‌ایم و ۳ هزار و ۵۰۰ قاچاقچی( توزیع کننده و قاچاقچی) مواد مخدر را دستگیر کرده‌ایم و ۸ هزار معتاد متجاهر را هم دستگیر کرده‌ایم و برخی دستگیر شده‌ها چند بار دستگیر شده‌اند و یکی از علل کاهش سرقت‌ها همین دستگیری معتادان است که ۷۰ درصد توسط آنان انجام می‌شود.