عامل ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد
عامل ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد

حسن کوره‌بلاغی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر درج مطالب توهین‌آمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی توسط فرد یا افرادی نامعلوم، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: ماموران با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده فردی را در این زمینه شناسایی و پس از […]

حسن کوره‌بلاغی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر درج مطالب توهین‌آمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی توسط فرد یا افرادی نامعلوم، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده فردی را در این زمینه شناسایی و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی، متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

این مسئول تصریح کرد: در تحقیقات مقدماتی متهم مدعی شد که در این خصوص هیچ‌گونه اطلاعی ندارد، ولی با مشاهده مدارک و مستندات به جرم خود معترف و انگیزه خود را از انتقام‌جویی از شاکی اعلام کرد.

کوره‌بلاغی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد، گفت: کاربران دقت داشته باشند که عکس‌های شخصی خود را در سایت‌های عمومی، تلفن همراه و یا دیگر تجهیزات الکترونیکی دوستان خود قرار ندهند، چرا که ممکن است افرادی با سوء استفاده از روابط کاری و دوستی درصدد ضربه زدن به آنها برآیند.

وی خطاب به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: عضویت در شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان توسط پلیس فتا توصیه نمی‌شود، لذا در صورت حضور و عضویت در شبکه‌های اجتماعی از برقراری ارتباط با افراد غریبه اجتناب کنید و به فرزندان خود بیاموزید به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی افزود: این نکته را به خاطر داشته باشید که فرزندان شما در تمام امور زندگی‌شان نیاز به همراهی‌ شما دارند و این امر در فضای مجازی نیز باید به خوبی صورت گیرد.

این مسئول به کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد که فضای مجازی وسیله‌ای برای مزاحمت و سرگرمی نیست و همان طور که مزاحمت در فضای حقیقی جرم بوده در فضای مجازی نیز این حکم صادق است از این رو باید در هنگام استفاده از این فضا تمام جوانب را رعایت کرده تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

وی افزود: اعتماد در فضای مجازی یک عمل بسیار اشتباه و خطرناک است، زیرا هر کاربری در فضای مجازی می‎تواند فردی باشد که قصد سوءاستفاده از اطلاعات فردی و یا ایجاد هرگونه مشکل و مزاحمت را برای یک فرد داشته باشد.