رییس ایستگاه هواشناسی گرمی مغان روز سه شنبه به ایرنا، گفت: این ایستگاه شامل دوبخش سنتی و خودکار است و از یک ماه پیش بخش خودکار آن به دلیل نامعلومی دچار اختلال شده بود. سیدعیسی خانکیشی زاده افزود: در این مدت برای تهیه داده ها و اطلاعات هواشناسی از بخش سنتی ایستگاه استفاده می شد. […]

رییس ایستگاه هواشناسی گرمی مغان روز سه شنبه به ایرنا، گفت: این ایستگاه شامل دوبخش سنتی و خودکار است و از یک ماه پیش بخش خودکار آن به دلیل نامعلومی دچار اختلال شده بود.

سیدعیسی خانکیشی زاده افزود: در این مدت برای تهیه داده ها و اطلاعات هواشناسی از بخش سنتی ایستگاه استفاده می شد.

وی اظهار کرد: با حضور و تلاش همکاران فنی اداره کل هواشناسی استان، مشکل برای مدتی برطرف می شد اما هنگام شب، اختلالات جدی بروز می کرد.

وی ادامه داد: برای رفع کامل مشکل، به تعویض کابل ارتباطی بخش خودکار ایستگاه هواشناسی تصمیم گرفته شد و در حین کابل گذاری در کانال مربوطه، با مشاهده موش، متوجه شدیم دو موش بزرگ در داخل کانال، لانه ساخته و با جویدن کابل ها و اتصال سیم ها ایستگاه را دچار مشکل کرده اند.

این مسوول بیان کرد: بعد از کشتن موش ها و خارج کردن لاشه آنها از محل کابل گذاری، با خرید ۱۰۰ متر کابل، نسبت به ترمیم ارتباط و رفع نقص اقدام شد.

خانکیشی زاده اضافه کرد: هرچند به لحاظ موقعیت ایستگاه هواشناسی گرمی مغان، معمولا در محوطه ساختمان ایستگاه، موش مشاهده می شود اما ایجاد اختلال در سیستم های هواشناسی به علت ورود موش و جویده شدن کابل ارتباطی در این ایستگاه بی سابقه بود.

ایستگاه هواشناسی سینوپتیک گرمی مغان از ۱۱ سال پیش به فاصله یک کیلومتر با ورودی شهر گرمی در پایین دست جاده جدید گرمی اردبیل فعال شده است.

گرمی مغان با ۱۱۰ کیلومتر فاصله در شمال اردبیل و در مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد.