راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در ارومیه برای کاهش ترافیک
راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در ارومیه برای کاهش ترافیک

سیروس ذاتی با اشاره به تلاش برای ارتقای سطح سلامت و کاهش ترافیک با استفاده از حمل و نقل به وسیله دوچرخه، اظهار داشت: ایستگاه‌های دوچرخه در مکان‌های مختلف شهر ارومیه راه‌اندازی خواهد شد. وی با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در دو فاز، اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز نخست ۲۰۰ دوچرخه در ایستگاه‌های […]

۱۳۹۴۰۷۰۱۰۰۰۴۰۰_PhotoAسیروس ذاتی با اشاره به تلاش برای ارتقای سطح سلامت و کاهش ترافیک با استفاده از حمل و نقل به وسیله دوچرخه، اظهار داشت: ایستگاه‌های دوچرخه در مکان‌های مختلف شهر ارومیه راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه در دو فاز، اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز نخست ۲۰۰ دوچرخه در ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری به شهروندانی که علاقمند به استفاده از دوچرخه در سفرهای درون‌شهری هستند، واگذار می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با بیان اینکه در این خصوص، کار مطالعاتی راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه به اتمام رسیده، ادامه داد: در آینده نزدیک شاهد واگذاری دوچرخه در این ایستگاه‌ها خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون منتظر تصویب شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص راه‌اندازی این ایستگاه‌ها هستیم، اعلام کرد: با راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه شاهد استفاده شهروندان از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل درون شهری خواهیم بود.

ذاتی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه و استفاده از این وسیله در جابه‌جایی‌های داخل شهر، تصریح کرد: کاهش ترافیک در شهر یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای این طرح به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در فاز نخست، چهار خیابان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده‌است، ادامه داد: ایستگاه‌های دوچرخه در خیابان‌های امام، ارتش، حسنی و کاشانی راه‌اندازی و مسیرها نیز در همین خیابان‌ها خواهد بود و در صورت موفقیت در اجرای این طرح، شاهد توسعه آن در نقاط دیگر شهر نیز خواهیم بود.