ترکیه با حمایت از عربستان سند ذلت خود را امضا کرده است
ترکیه با حمایت از عربستان سند ذلت خود را امضا کرده است

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: جای تاسف است که رئیس جمهور نوکرصفت ترکیه به جای اینکه عربستان را مقصر حادثه منا خطاب کند به حمایت از این کشور پرداخته و دولتمردان آل سعود را در این قضیه برحق دانسته که این خود جای تاسف دارد. وی  با تاکید […]

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: جای تاسف است که رئیس جمهور نوکرصفت ترکیه به جای اینکه عربستان را مقصر حادثه منا خطاب کند به حمایت از این کشور پرداخته و دولتمردان آل سعود را در این قضیه برحق دانسته که این خود جای تاسف دارد.

وی  با تاکید بر اینکه اردوغان نوکری عربستان را اثبات کرد، گفت: تا زمانی که سو‌گیری او در قبال اسلام ادامه داشته باشد باید منتظر شکست‌های بیشتر از سوی جمهوری اسلامی ایران باشد.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه اردوغان دولت سعودی را مبرا از حادثه منا دانست، گفت: متاسفانه رئیس جمهور ترکیه دولت عربستان مبرا از قصور و در کشتار مردم بیگناه مسلمان در منا عنوان کرد که ضمن محکوم کردن این مسئله، باید به اردوغان بگویم جهان اسلام حاکمی ذلیل‌تر از او در مقابل عربستان ندیده بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اردوغان مهر نوکری و غلامی رژیم سعودی را به گردن خود انداخته است که این موضوع برای تمام ترک‌ها و افرادی که زمانی حاکم منطقه بودند ننگ است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه بهتر است اردوغان قدری با تعقل اظهار نظر کند، گفت: رئیس جمهور ترکیه نباید برای استمرار قدرت، عزت مردم ترک را زیر پای مزدوران صهیونیستی فدا کند، قطعا مسلمان ترکیه از این گونه اظهارات اردوغان اعلام برائت و برخورد خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان اینکه مردم ترکیه به زودی تکلیف خود را با اردوغان روشن خواهند کرد، تاکید کرد: ترکیه مسلمان نیازمند به مدیر شجاع‌تر، مستقل‌تر و فهیم‌تر است، اردوغان نوکری عربستان را در سوریه یمن و امروز در منا به اثبات رسانده است.

حقیقت‌پور رفتارهای ضدایرانی و اسلامی اردوغان را ناشی از شکست‌های پی در پی طرح‌های این دولت عنوان کرد و ادامه داد: از وقتی که طرح‌های خفت‌بار اردوغان در سوریه، عراق و سایر کشورهای به شکست منتهی شد، اعلام کرد که عامل این شکست‌ها جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: تا زمانی که سوگیری ضداسلامی و به نفع آمریکا، اسرائیل و عربستان توسط اردوغان ادامه داشته باشد باید منتظر شکست‌های بیشتری در صحنه بین‌المللی از جانب جمهوری اسلامی باشد.

هیئت حقیقت‌یاب جهان اسلام به عربستان اعزام شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر بی‌لیاقتی دولت عربستان در اداره حرمین شریفین، خواستار اعزام هیئت حقیقت‌یاب جهان اسلام به عربستان برای بررسی حوادث حج امسال شد.

حقیقت‌پور افزود: تکرار این حوادث نشان می‌دهد که دولت عربستان لیاقت و عرضه اداره این امکان مقدسه و حرمین شریفین را ندارد.

وی افزود: باید به فکر راه چاره جدیدی برای مدیریت جهان اسلام در این اماکن مقدسه باشیم و در این راستا بهترین اقدام این است که در گام نخست، یک هیئت حقیقت‌یاب در سطح جهان اسلام به عربستان اعزام شود تا ابعاد این اتفاقات را بررسی و اعلام نتیجه کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: درباره گمانه‌هایی مانند عمدی یا غیرعمدی بودن این حوادث نیز باید همین هیئت حقیقت‌یاب موضوع را بررسی کند.

حقیقت‌پور تاکید کرد: در نهایت ساز و کار اتخاذ شده باید این باشد که به سمتی حرکت کنیم که مکه معظمه و مدینه منوره به عنوان مناطق آزاد اسلامی معرفی شوند تا مسلمانان بتوانند به راحتی و در امنیت در مناسک الهی شرکت کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر لزوم احضار سریع سفیر و کاردار عربستان در تهران توسط دولت جمهوری اسلامی و برخورد لازم خاطرنشان کرد: جا دارد که این حوادث با قاطعیت از طریق مجامع حقوقی بین‌المللی نیز پیگیری شود تا از جان، مال و آبروی مسلمانان در عربستان دفاع شود.

گزارش برجام آماده ارائه به نمایندگان مجلس است

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، از تلاش اعضای کمیسیون برای اتمام بررسی گزارش برجام خبر داد و گفت: فردا زمان بررسی گزارش برجام در صحن علنی مجلس است.

حقیقت‌پور با یادآوری تلاش شبانه‌روزی اعضای کمیسیون برجام برای اتمام هرچه سریع‌تر بررسی متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت: به احتمال زیاد گزارش نهایی کمیسیون برجام روز سه‌شنبه در صحن مجلس بررسی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، یادآور شد: با ارائه گزارش برجام به هیئت رئیسه قرائت گزارش آن سه‌شنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.