هیچ مبلغی از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مساجد امسال جذب نشده است
هیچ مبلغی از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مساجد امسال جذب نشده است

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی، معاون اوقافی،حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف در نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: در زمینه جذب اعتبارات مساجد مشکلات فراوانی وجود دارد و متأسفانه […]

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی، معاون اوقافی،حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف در نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: در زمینه جذب اعتبارات مساجد مشکلات فراوانی وجود دارد و متأسفانه هیچ دستگاهی تاکنون به این موضوع ورود جدی نکرده است.
وی ادامه داد: تعداد کل مساجد کشور ۶۵ هزار مسجد است که استان خراسان رضوی با بیش از ۵ هزار مسجد دارای بیشترین تعداد مساجد و در مقابل استان البرز کمترین تعداد را داراست.
به گفته حاتمی در سال‌جاری ۷۰ میلیارد تومان به امر مساجد اختصاص داده شده است که تاکنون هیچ مبلغی از آن جذب نشده است.
معاون امور اوقافی سازمان اوقاف در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: در حوزه موقوفات مرتبط با بهداشت و درمان در کشور یک هزار و ۱۲۷ مرکز درمانی، ۱۳۳ بیمارستان، ۷۰۲ درمانگاه و ۲۰ مرکز وقفی وجود دارد.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت و اجرای طرح تحول موقوفات درمانی در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر این اساس در سال ۱۳۹۳ طرح تحول موقوفات درمانی در کشور تعریف و در چارچوب آن فی مابین وزارت بهداشت، سازمان اوقاف و خیرین، تفاهم نامه منعقد و شورای راهبردی سلامت تشکیل شد.
وی خواستار همکاری هر چه بیشتر مجلس شورای اسلامی با سازمان اوقاف و امور خیریه، برای رفع تنگناهای حقوقی شد و گفت: انتظارات ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامل دو بخش حوزه درمان و بخش عمومی است و این دو نهاد با توجه به امکاناتی که دارند، در صورت همکاری بسیاری از موانع قانونی را برطرف خواهند کرد.
حجت الاسلام حاتمی تشکیل کمیته ای تخصصی به منظور رفع مشکلات قانونی و حقوقی را خواستار شد و پیشنهاد کرد برای احیای فرهنگ وقف از سوی جامعه پزشکی راهکارهایی ارائه شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران