روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارشی از رصد یک زیر دریایی هسته‌ای انگلیسی در کمتر از ۱۰۰ مایل دریایی فاصله از سواحل ایران خبر داد. بر اساس این گزارش، گفته می شود این زیردریایی هسته‌ای انگلیس در هنگام انجام ماموریت فوق سری وارد آب‌های منطقه شده و بعد از نقص فنی در یکی از خطرناک […]

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارشی از رصد یک زیر دریایی هسته‌ای انگلیسی در کمتر از ۱۰۰ مایل دریایی فاصله از سواحل ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود این زیردریایی هسته‌ای انگلیس در هنگام انجام ماموریت فوق سری وارد آب‌های منطقه شده و بعد از نقص فنی در یکی از خطرناک ترین مناطق جهان بعد از پهلو گرفتن در بندری در امارات متحده عربی از سوی دوربین‌ها رصد شده است. .

به نوشته این روزنامه، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که زیر دریایی انگلیس در بندری کمتر از ۱۰۰ مایل دریایی فاصله از سواحل ایران،در شهر بندری فجوره امارات متحده عربی پهلو گرفته است .

۲۱۶۹۴۳_۵۶۹

تصاویر ماهوره‌ای منتسب به زیردریایی هسته‌ای انگلیس

«جان لارج» کارشناس اتمی انگلیسی در این زمینه گفت: «این رویدادی نادر در این آب‌ها می‌باشد .این زیر دریایی‌ها هزاران مایل دورتر در اعماق آب‌های‌ خلیج (فارس) مشغول اجرای عملیات شنود و جاسوسی هستند و رصد شدن از سوی گوگل ارث از دید فرمانده این زیردریایی مایه تاسف است»

این زیردریایی هسته‌ای که تصور می‌شود کلاس «ترفالگار» باشد گنجایش ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر را دارد و وجود مانع فلزی ۶۵۰ پایی مانع از شناسایی این زیردریایی ۳۰۰ پایی و حملات خرابکارانه علیه آن ( در هنگام تعمیر) می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این زمینه گفت: «ما درباره عملیات این زیردریایی نظری نداریم.»

منبع: فارس