سازمان‌های مقصر در تصادفات به مسئولان قضایی معرفی شدند
سازمان‌های مقصر در تصادفات به مسئولان قضایی معرفی شدند

ناصر میکائیلی صبح امروز در جلسه بررسی سوانح رانندگی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در حال حاضر ۹۶۰ هزار خودرو در آذربایجان‌شرقی در حال تردد هستند، اظهار داشت: حدود نیمی از این خودروها در شهر تبریز تردد می‌کنند و ۴۵۵ هزار موتور سیکلت نیز در استان وجود دارد که ۲۵۵ هزار دستگاه آن در تبریز تردد […]

ناصر میکائیلی صبح امروز در جلسه بررسی سوانح رانندگی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در حال حاضر ۹۶۰ هزار خودرو در آذربایجان‌شرقی در حال تردد هستند، اظهار داشت: حدود نیمی از این خودروها در شهر تبریز تردد می‌کنند و ۴۵۵ هزار موتور سیکلت نیز در استان وجود دارد که ۲۵۵ هزار دستگاه آن در تبریز تردد دارند.

وی ادامه داد: امسال برای ۵ سال متوالی کاهش تصادفات را داشته‌ایم و سال گذشته نیز رتبه دوم کشوری کاهش تصادفات را به خود اختصاص داده بودیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ۳۸ درصد برخوردها با این تخلفات افزایش یافته و تلاش شده تا نقاط حادثه‌خیز کاهش یابد.

ابطال ۴ مورد مجوز خودروهای ارس پلاک

میکائیلی ادامه داد: در زمینه خودروهای وارداتی نیز امسال ۳۳۰ مورد توقف و اعلام تذکر اعمال قانون داشته‌ایم و در ۴ مورد نیز ابطال مجوز خودروهای ارس پلاک صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در ۶ شهر استان امسال افزایش تصادفات را داشته‌ایم از جمله در میانه، جلفا، مراغه، ملکان و مرند که با حضور در این شهرها و تشکیل شورای ترافیک بسیاری از مشکلات حل شد.

شماره‌گذاری ۶۴ هزار وسیله نقلیه

میکائیلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال ۶۴ هزار مورد خدمات شماره‌گذاری را داشته‌ایم و به ۲۲۰ هزار مورد گواهینامه‌ای هم رسیدگی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی بر استفاده از توان همیاران پلیس تاکید کرد و گفت: در همین زمینه فرهنگ‌سازی در مدارس در اولویت توجه قرار گرفته و برنامه‌های متعدد برگزار می‌شود تا فرهنگ رانندگی بالا برود.

۳۵ سازمان در زمینه تصادفات نقش دارند

میکائیلی با بیان اینکه ۳۵ سازمان در زمینه تصادفات نقش دارند، گفت: در ۲۴ مورد سازمان‌ها را مقصر نوشتیم و به مسئولان قضایی معرفی کردیم هر چند این امر برای برخی آقایان ناخوشایند بوده است.

وی کمبود کارشناسان تصادفات را جدی دانست و گفت: در همین زمینه آموزش‌هایی در استان آغاز شده تا کمبود کارشناسان مرتفع شود و در ماه‌های آتی این کارشناسان آموزش‌های خود را به اتمام می‌رسانند.

میکائیلی با اشاره به نشست‌های توجیهی برای مدیران عامل شرکت‌های سرویس مدارس تاکید کرد: به این مدیران تذکر داده شده که مسئولیت هر گونه خطایی از سوی سرویس‌های مدارس متوجه آنان خواهد بود.