راه اندازی نمایشگاه دایمی صنایع دستی در منطقه آزاد ارس/ عدم توجه به صادرات، مشکل صنایع دستی
راه اندازی نمایشگاه دایمی صنایع دستی در منطقه آزاد ارس/ عدم توجه به صادرات، مشکل صنایع دستی

“محسن خادم عرب‌باغی”  گفت: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در حوزه صنایع دستی، عدم توجه کافی به امر صادرات است. وی تصریح کرد: اکثر صنایع دستی تولید شده در استان و کشور که قابلیت صادرات به تمامی کشورهای خارجی را دارند؛ با سلایق، ذوق و فرهنگ کشورهای همسایه و سایر کشورها همخوانی دارد. وی با […]

images“محسن خادم عرب‌باغی”  گفت: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در حوزه صنایع دستی، عدم توجه کافی به امر صادرات است.

وی تصریح کرد: اکثر صنایع دستی تولید شده در استان و کشور که قابلیت صادرات به تمامی کشورهای خارجی را دارند؛ با سلایق، ذوق و فرهنگ کشورهای همسایه و سایر کشورها همخوانی دارد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش اطلاعات صادراتی تولید کنندگان صنایع دستی، ادامه داد: ایجاد شرکت‌های صادارتی در این حوزه بسیار مهم و ضروری است تا بازاریابی و تبلیغات تولید کنندگان را انجام دهند و محصولاتشان را به کشورهای دیگر صادر کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس اظهار کرد: اگر به امر صادرات، توجه کافی نداشته باشیم، نه تنها نمی توانیم ارز آوری چندانی برای کشور داشته باشیم، بلکه تولید کنندگان نیز به درآمدهای نسبی خود دست نمی یابند.

عرب‌باغی با بیان اینکه در منطقه آزاد ارس نیز هم در بخش صنایع دستی و هم در بخش گردشگری اقدامات بسیار خوبی انجام داده ایم، ادامه داد: ایجاد نمایشگاه دایمی صنایع دستی در منطقه آزاد ارس یکی از مهم‌ترین اولویت های در دست اجرای ماست.

وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی ارس حداکثر تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع دستی در منطقه آزاد ارس از تمامی مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی خواست تا در راستای افزایش آشنایی هرچه بیشتر میهمانان داخلی و خارجی با فرهنگ، هنر و صنایع دستی منطقه هدایایی از صنایع دستی به میهمانان اهدا کنند.

ایسنا