حبیب حسینقلی‌زاده اظهار کرد: ساعت یک بامداد امروز در کیلومتر پنج جاده خسروشاه – تبریز، آمبولانس ۱۱۵ یکی از پایگاه‌های جاده ای اورژانس که در حال بازگشت از ماموریت بود، با عابر پیاده برخورد کرد. وی گفت: با توجه به اینکه این حادثه در زمان انجام ماموریت روی داده بود، پیگیری مراحل قضایی در خصوص […]

حبیب حسینقلی‌زاده اظهار کرد: ساعت یک بامداد امروز در کیلومتر پنج جاده خسروشاه – تبریز، آمبولانس ۱۱۵ یکی از پایگاه‌های جاده ای اورژانس که در حال بازگشت از ماموریت بود، با عابر پیاده برخورد کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه این حادثه در زمان انجام ماموریت روی داده بود، پیگیری مراحل قضایی در خصوص این حادثه در حال انجام است.

وی گفت: عبور عابرین پیاده از عرض جاده ها و اتوبان‌ها در هنگام شب و در شرایطی که خودروها با سرعت در حال حرکتند و همچنین عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده از علل بروز سوانح رانندگی در جاده ها و فوت عابرین پیاده می شود.

مسو‌ول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تغییر نگرش شهروندان و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از پل‌های هوایی یادآور شد: در کنار موضوع آموزش، ترمیم پل‌های عابر پیاده فرسوده، افزایش تجهیز و احداث پل‌های عابرپیاده مکانیزه در راستای تشویق شهروندان و ایجاد رغبت در شهروندان برای استفاده از آنها و در نهایت جدیت پلیس در اعمال قوانین و برخورد با عابران پیاده متخلف از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان با به‌کارگیری آنها به قانونمند کردن هرچه بیشتر شهروندان از یکسو و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده امیدوار بود.

به گفته‌ی سرهنگ جواد ناموران، رئیس پلیس راه استان، عدم توجه به جلوی راننده آمبولانس، علت وقوع این سانحه رانندگی گزارش شده است.