جنگل‌های ارسباران در آستانه ثبت جهانی
جنگل‌های ارسباران در آستانه ثبت جهانی

احمد حمزه‌زاده ظهر امروز در آیین آغاز هفته گردشگری ضمن اشاره به شعار هفته گردشگری با عنوان «هر گردشگر یک فرصت» اشتغال‌زایی را از آثار مثبت صنعت گردشگری  دانست و اظهار داشت: بارزترین کارکرد صنعت گردشگری در حوزه فرهنگی را نیز ایجاد صلح، دوستی و تحکیم پیوندها بین ملت‌ها و اقوام مختلف است. وی آذربایجان‌شرقی […]

indexاحمد حمزه‌زاده ظهر امروز در آیین آغاز هفته گردشگری ضمن اشاره به شعار هفته گردشگری با عنوان «هر گردشگر یک فرصت» اشتغال‌زایی را از آثار مثبت صنعت گردشگری  دانست و اظهار داشت: بارزترین کارکرد صنعت گردشگری در حوزه فرهنگی را نیز ایجاد صلح، دوستی و تحکیم پیوندها بین ملت‌ها و اقوام مختلف است.

وی آذربایجان‌شرقی را استانی با قابلیت‌های فراوان گردشگری توصیف کرد و افزود: بالغ بر ۵ هزار اثر در استان با قابلیت گردشگری و تاریخی، شناسایی شده که از این تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی و دو اثر در فهرست میراث جهانی ثبت شده است که با این وجود، تعداد گردشگر در قیاس با ظرفیت‌های موجود بسیار پایین است.

حمزه‌زاده در ادامه توجه به مسائل فرهنگی، همچون مهمان نوازی و رفتار درست با گردشگران را در کنار فراهم شدن زیرساخت‌های فنی از اصول مهم در جذب گردشگران خواند و از فراهم بودن زمینه در استان برای تداوم تحصیلات عالی در رشته‌های مرتبط  گردشگری در تمام مقاطع تحصیلی خبر داد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم حرکت نمادین  آغاز هفته گردشگری را از مدارس نشانگر اهمیت نقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در صنعت گردشگری دانست.

علمی گفت: دانش‌آموزان سفیران فرهنگ غنی و تربیت اسلامی هستند که می‌توانند در بلند مدت بر حوزه گردشگری تاثیر سازنده‌ای داشته باشند.

وی تفریحات سالم را پایه‌گذار تمام بخش‌های زندگی دانسته و بر لزوم توجه به شادابی و تفریحات سالم برای دانش آموزان تاکید کرد.

علمی از گردشگری به عنوان اساس و بنای انتقال فرهنگ و به عنوان یک اصل مهم در تفریحات سالم یاد کرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از برگزاری آیین آغاز هفته گردشگری در محیط آموزشی ابراز امیدواری کرد تا این برنامه مقدمه‌ای بر توسعه ارتباط دو سویه نظام آموزش و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد.

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری در دبیرستان دخترانه امامت تبریز برگزار شد علاوه بر برنامه‌های مختلف فرهنگی با طرح سئوالاتی در حوزه گردشگری جوایزی از طرف اداره کل به دانش آموزان اهدا شد.