چرا برخی به تونی پیرمرد می گویند؟!/تونی برود جایگزینی بهتر از او کیست؟
چرا برخی به تونی پیرمرد می گویند؟!/تونی برود جایگزینی بهتر از او کیست؟

اویاقلیق:این روز ها که تراکتور به دلیل مشکلات ناشی از بازیکنان سرباز و بازی ضعیف و ناداوری ها به حاشیه کشیده شده،بازار خیلی ها برای مسخره کردن تونی گرم است. برخی دیگر حتی اسم تونی را هم نمیگویند و به وی لقب پیرمرد می دهند!  به فرض مثال، اگر تونی استعفا دهد و یا اخراج […]

۴۳۳اویاقلیق:این روز ها که تراکتور به دلیل مشکلات ناشی از بازیکنان سرباز و بازی ضعیف و ناداوری ها به حاشیه کشیده شده،بازار خیلی ها برای مسخره کردن تونی گرم است.

برخی دیگر حتی اسم تونی را هم نمیگویند و به وی لقب پیرمرد می دهند!  به فرض مثال، اگر تونی استعفا دهد و یا اخراج شود،جایگزین بهر از او کیست؟ نه خطیبی ،نه قلعه نویی،نه ابراهیم زاده،نه پیروانی،نه کاظمی،نه کریمی هیچ کدام نمیتوانند تیم را در این برهه زمانی مدیریت کنند.

این یادداشت یکی از مواردی است که نظر ما را به خود جلب کرد.

“زمانی که پیرمرد و اطرافیانش هویت و شخصیت تراختور را نشانه رفته بودند بار ها انتقاد کردیم و هشدار دادیم این تراختوری که ساخته میشود یا بهتر بگوییم در هم شکسته میشود آن چیزی نیست که هواداران بخواهند و به آن افتخار کنند این پیرمرد و اطرافیانش و سو مدیریت مدیرعامل کمر به نابودی تراختور دوست داشتنی بسته بودند که فصل قبل اکثرا از بازیکنان باتعصب و بومی تشکیل شده بود و همراه با نتیجه گیری خوب اکثر هواداران را از شرایط و روندی که تیم در پیش گرفته بود راضی کرده بود. و با ترمیم نقاط ضعف و کمی تقویت تیم در این فصل میتوانستیم شاهد یک تراختور ایده آل باشیم.
اطرافیان این مربی که گویا تراختور کمترین اهمیتی برای اینها ندارد و صرفا خواسته ها و منافع خودشان در اولویت هست خواسته هایشان را به این مربی دیکته کرده و با انواع و اقسام تهمت ها و حاشیه سازی ها باعث جدایی بازیکنان باتعصب و وفادار به تیم شده اند تا تیمی بسته شود که منافع اینها تامین شود و آن را به اصطلاح شاهکار این مربی که در چند سال گذشته تبلیغش را میکردند عنوان کنند و تا آخر عمر به حماسه سرایی و اسطوره سازی از این پیرمرد ادامه دهند!
هر موقع اعتراض کردیم به روند یارگیری تیم و از بین رفتن اسکلت تیم و جدایی بازیکنان باتعصب تیم از طرف اطرافیان این مربی عنوان شد که مربی خودش باید بازیکنانش را انتخاب کند و هر وقت نتیجه نگرفت اعتراض کنید!(به این پیرمرد اعتقاد نداشتیم و نداریم و مخالف حضور او در تراختور بودیم.هر چند اگر آن بازیکنان هم مانده بودند با این وضع نتیجه گیری تیم به احتمال زیاد الان با هزاران تهمت و حاشیه روبرو بودند!پس همان بهتر که با وجود این مربی آنها رفتند)
با جدایی بازیکنان باتعصب و باسابقه تراختور علاوه بر اینکه تیم اسکلت و ساختار تیمی خود را ازدست میداد و بازیکنانی که چندین سال میتوانستند خطوط مختلف تیم را بیمه کنند به راحتی کنار گذاشته شدند. عملا تیم با ورود بازیکنان سرباز تبدیل میشد به پادگانی برای گذراندن خدمت سربازی بازیکنانی که کارت پایان خدمتشان باطل شده بود و در واقع باید بازی تیمی را به تماشا مینشستیم که اکثر بازیکنان حاضر در میدان تعلق خاطر به آن ندارند و منتظر پایان خدمت و خروج از تیم هستند و کاپیتانش کسی هست که یک بازی کامل هم برای تیم انجام نداده! یعنی تیمی فاقد شخصیت!
اکثر هواداران راضی به رقم خوردن چنین شرایطی برای تیمشان نبودند چون این آن تیمی نیست که هوادار از دیدن آن لذت ببرد و به وجودش افتخار کند هوادار در تیم بازیکنی میخواهد از جنس خودش یعنی تعصب و مبارزه با تمام توان در زمین و در یک کلام بازیکن تراختورچی. ولی این شاهکاری بود که پیرمرد و اطرافیانش خالق آن بودند و حداقل باید تا پایان فصل این شاهکار(!) را به نظاره بنشینیم!

اوضاع وقتی خنده دار میشود که خالقان این شاهکار که همان پیرمرد و اطرافاینش باشند! اول فصل به آن افتخار میکردند! ولی کم کم با دیدن شرایط و اوضاع احوال تیم این شاهکار خود را پس زده و دنبال کسی میگردند که خلق این شاهکار را به نام او ثبت کنند.
حال با تیمی مواجه هستیم که نه دلچسب هواداران هست نه خوب بازی میکند نه نتیجه میگیرد! تیمی تهی از همه چیز که صرفا برای نتیجه گرفتن بسته شده بود! یعنی همه چیز فدا شد تا تیم مورد تائید پیرمرد بسته شود و او بالاخره بتواند با تراختور نتیجه بگیرد! چیزی که با استمرار حضور این مربی بعید بنظر میرسد و باید تا کار از کار نگذشته چاره ای اندیشید تا تراختور به جایگاه واقعی خود برگردد. به هر حال این تیم برای هواداران هیچ چیز ندارد و تنها دلمان به چند بازیکن باقیمانده بومی خوش هست و تیمی که برای نتیجه گرفتن بسته شده و از نظر مهره هم کم و کسری در تیم دیده نمیشود باید مربی بالا سرش باشد که حداقل بتواند نتیجه بگیرد و فصل آبرومندانه به پایان برسد. و دیگر نمیخواهیم تو آسیا در ته جدول با مسابقات وداع کنیم وچهارم شدن تیم در گروه به نبود رونالدو و مسی ربط داده شود”

یادداشت از : (ReZa(DuDu