سعیدی: آل سعود باید محاکمه شود
سعیدی: آل سعود باید محاکمه شود

محمد اسماعیل سعیدی فاجعه اخیر اتفاق افتاده در منا را ناشی از بی کفایتی و بی تدبیری حکومت آل سعود دانست و گفت: حکومت سعودی برای اداره حرمین شریفین، کفایت، تدبیر و لیاقت ندارد که این موضوع در مراسم حج امسال بار دیگر برای مسلمانان ثابت شد. وی با اشاره به ماجرای تجاوز به دو […]

IMG13562236محمد اسماعیل سعیدی فاجعه اخیر اتفاق افتاده در منا را ناشی از بی کفایتی و بی تدبیری حکومت آل سعود دانست و گفت: حکومت سعودی برای اداره حرمین شریفین، کفایت، تدبیر و لیاقت ندارد که این موضوع در مراسم حج امسال بار دیگر برای مسلمانان ثابت شد.

وی با اشاره به ماجرای تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده نیز ابراز کرد: در ماه های گذشته، جمهوری اسلامی ایران مجبور شد برای مدتی به خاطر محکومیت حکومت سعودی، اعزام هموطنان به سرزمین مکه را متوقف کند که همه این موارد ناشی از بی تدبیری و بی کفایتی‌های مکرر آل سعود است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آدم کشی یکی از شیوه های حکومت آل سعود است، تصریح کرد: حکومت عربستان، حکومتی وهابی است و اعتقادات آن ها از تفکرات ضد انسانی و ضد دینی محمد بن عبدالوهاب نشات می گیرد.

وی با انتقاد شدید از عملکرد مدیریتی حکومت عربستان بعد از اتفاق اخیر در منا عنوان کرد: متاسفانه تعدادی از مجروحان ایرانی در بیمارستان های سعودی به دلیل عدم اقدام به موقع و نبود امکانات لازم، شهید شدند و دولت عربستان اجازه مداوای مصدومین توسط تیم های متخصص پزشکی و هلال احمر ایران را نداده است.

سعیدی به اظهارات اخیر وزیر بهداشت عربستان در مورد حادثه منا واکنش شدیدی نشان داد و ابراز کرد: این حادثه را به گردن قضا و قدر می اندازند تا فرافکنی هایی برای سلب مسئولیت از خود انجام دهند.

وی از سازمان کنفرانس اسلامی خواست که با اتخاذ تدابیر و سیاست های مناسب، اداره حرمین شریفین را بر عهده بگیرد.