تصاویر جالب از داخل کمپانی فیسبوک!
تصاویر جالب از داخل کمپانی فیسبوک!

فیسبوک دنیای عظیمی است که کاربران لحظه به لحظه حجم بسیار زیادی را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند. مرکز Luleå بخشی از زیر ساخت های جهانی را تشکیل می دهد که بیش از ۱.۳ میلیارد کاربر فیس بوک را بهم متصل می کند. عکاس روزنامه گاردین دیوید لون با سفری به درون […]

فیسبوک دنیای عظیمی است که کاربران لحظه به لحظه حجم بسیار زیادی را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند.

مرکز Luleå بخشی از زیر ساخت های جهانی را تشکیل می دهد که بیش از ۱.۳ میلیارد کاربر فیس بوک را بهم متصل می کند. عکاس روزنامه گاردین دیوید لون با سفری به درون این تاسیسات پیشگام تصاویری شگفت انگیز از این مرکز اطلاعاتی به ثبت رساند.
از آنجایی که این مرکز اطلاعات بر روی لبه دایره قظب شمال واقع شده است از خنکای آب و هوایی فضای بیرونی جهت سیستم خنک کننده استفاده می شود.این بخش نیز دارای سه ژنراتور دیزلی  است که در صورت مشکلات برق و الکتریسته شبکه از آن ها استفاده می شود.
به گفته فیس بوک Luleå  بهینه ترین مرکز اطلاعاتی است که تاکنون ساخته شده است. دکوراسیون داخلی این مرکز به سبک سوءد و کالیفرنیا طراحی شده است.
در آنجا یک دانه برف شش وجهی وجود دارد که در وسط آن لوگوی فیس بوک قرار گرفته است. در قسمت پذیرش آن نقاشی های رنگارنگی از گوزن های شمالی و کاغذ دیواری های بزرگی با آرم فیس بوک بر روی دیوار چشم نوازی می کند.
Ville Sjögren یک تکنسین ۲۸ ساله است که خرابی های سرور را در ردیف ۲۸B تعمیر می کند و در تصویر زیر در حال تعمیر یک سرور کارت حافظه ای در دست خود گرفته است.
پس از تولید هوای گرم توسط سرورها توربین های بزرگ با پمپاژ کردن هوای سرد به داخل ساختمان دمای هوای فضا را ثابت و مطبوع نگه می دارند.
این مرکز اطلاعات دارای یک انبار کالای بزرگ است که اندازه آن ۳۰۰ متر در ۱۰۰ متر گزارش شده است.
در تصویر زیر نایب رپیس این زیر ساخت ها تام فرلانگ در حال نشان قسمت های مختلف سیستم های خنک کننده است.
برای چرخیدن در راهرو ها و قسمت های مختلف این ساختمان عظیم از اسکوتر استفاده می شود و دوچرخه هایی با تزیین لوگوی فیس بوک جهت استفاده برای خارج از این مرکز داده قرار داده شده است.