اجرای طرح برخورد با عرضه مواد خام دامی غیرمجاز در مراغه
اجرای طرح برخورد با عرضه مواد خام دامی غیرمجاز در مراغه

طرح نظارتی برخورد با عرضه کنندگان مواد خام دامی غیرمجاز در مراغه با همکاری اداره دامپزشکی، دادستانی و نیروی انتظامی به مرحله انجام شد. در اجرای این طرح که در راستای ارتقای سطح سلامت بهداشت غذایی شهروندان انجام شد به هشت واحد صنفی متخلف اخطار صادر و سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی […]

طرح نظارتی برخورد با عرضه کنندگان مواد خام دامی غیرمجاز در مراغه با همکاری اداره دامپزشکی، دادستانی و نیروی انتظامی به مرحله انجام شد.

در اجرای این طرح که در راستای ارتقای سطح سلامت بهداشت غذایی شهروندان انجام شد به هشت واحد صنفی متخلف اخطار صادر و سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی و غیرمجاز کشف و ضبط شد.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: نهادهای مرتبط با نظام سلامت در این شهرستان بر بازار عرضه این اقلام نظارت کامل دارند و پیش از اجرای این طرح نیز از مراحل ذبح دام، بسته بندی و پاک کردن احشاء دامی کشتارگاه صنعتی مراغه ساعت چهار بامداد به صورت سرزده بازدید به عمل آمده است.
علی دلداری افزود: در این بازدید تمامی مراحل فعالیت کشتارگاه مثبت ارزیابی و پس از آن نیز طرح ضربتی نظارت بر عرضه فراورده های خام دامی در سطح شهر اجرا شد.

۸۱۷۷۳۲۱۵-۷۰۱۸۶۶۷۰
وی اظهار کرد: در این طرح حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آلایش دامی شامل سیرابی، کله پاچه، گوشت چرخ کرده و گوشت مرغ ضبط شد.
دلداری، ادامه داد: دادستانی این شهرستان با توجه به ماده ۶۸۸ قانون اسلامی برخورد با تهدید کنندگان سلامت و بهداشت جامعه، با تمامی متخلفان این عرصه برخورد می کند.
رییس شبکه دامپزشکی مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طی اجرای طرح ضربتی برخورد با عرضه آلایش های غیر بهداشتی و غیر مجاز در این شهرستان، برای هشت واحد صنفی اخطاریه صادر شد.
علی پاشایی، افزود: مقرر شده که برای واحدهای متخلف دوبار اخطار صادر و در سومین اخطار، واحد صنفی متخلف پلمپ و متخلف به تغییر پروانه کسب طبق حکم قضایی معرفی شود.
وی اظهار کرد: نظارت های این شبکه با همکاری و هماهنگی نهادهای قضایی طی سال جاری به صورت جدی انجام می شود و در نیمه اول امسال ۳۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی غیربهداشتی، غیرمجاز و خارج از چرخه مصرف انسانی از واحدهای صنفی و کشتارگاه های دام و طیور ضبط شده است.

منبع : ایرنا

گردآوری : حسین پرهام