پیگیری‌های لازم برای مفقودی یک زائر از آذربایجانشرقی
پیگیری‌های لازم برای مفقودی یک زائر از آذربایجانشرقی

امیر روحی ملکی ساعتی پیش در گفت‌وگوی تلفنی از مکه معظمه از سلامتی کامل زائران استان سخن گفت و اظهار داشت: در حادثه منا زائری از استان آذربایجان‌شرقی آسیب ندیده و تنها یک نفر مفقود شده که پیگیری‌های لازم برای جستجوی وی در حال انجام است. وی گفت: در بین ۱۳۳ جان باخته هموطن در […]

امیر روحی ملکی ساعتی پیش در گفت‌وگوی تلفنی از مکه معظمه از سلامتی کامل زائران استان سخن گفت و اظهار داشت: در حادثه منا زائری از استان آذربایجان‌شرقی آسیب ندیده و تنها یک نفر مفقود شده که پیگیری‌های لازم برای جستجوی وی در حال انجام است.

وی گفت: در بین ۱۳۳ جان باخته هموطن در رمی جمرات صحرای سرزمین منا زائری از آذربایجان‌شرقی وجود ندارد.

امیر روحی ملکی تاکید کرد: زائران استان آذربایجان شرقی امروز اعمال خود را به راحتی انجام دادند و برای ادامه اعمال و مناسک حج آماده می‌شوند.

بازگشت نخستین گروه از حجاج استان در هفتم مهرماه

وی زمان بازگشت نخستین گروه از حجاج استان را هفتم مهرماه اعلام کرد و افزود: حاجیان آذربایجان شرقی پس از ۳۷ تا ۳۹ روز اقامت در سرزمین وحی و انجام مناسک حج با ۹ پرواز از هفتم تا دوازدهم مهر از طریق فرودگاه جده و شرکت هواپیمایی سعودی به تبریز باز می‌گردند.

مدیر دفتر حج و زیارت استان گفت: امسال سه هزار و ۳۳۰ زائر از آذربایجان شرقی به سرزمین وحی مشرف شدند.

درحادثه مرگبار که در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد تاکنون حدود ۲ هزار نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شدند که در این میان ۱۳۳ کشته و ۷۵ مجروح از هموطنان ایرانی هستند.