شهردار مراغه: مدیریت شهری به دنبال احیای جایگاه هنر است
شهردار مراغه: مدیریت شهری به دنبال احیای جایگاه هنر است

شهردار مراغه گفت: مدیریت شهری به همراه دست اندرکاران به دنبال احیای جایگاه هنر این شهرستان در عرصه های مختلف است. نادر ابراهیمی، شامگاه پنجشنبه در آیین عصر شعر مهر در مجتمع فرهنگی و هنری عبدالقادر افزود: هم اکنون شهرداری و شورای اسلامی این شهر به دنبال احداث بزرگترین مجتمع پردیس سینمایی شمالغرب کشور و […]

شهردار مراغه گفت: مدیریت شهری به همراه دست اندرکاران به دنبال احیای جایگاه هنر این شهرستان در عرصه های مختلف است.

۸۱۷۷۲۶۸۲-۷۰۱۸۵۷۲۳

نادر ابراهیمی، شامگاه پنجشنبه در آیین عصر شعر مهر در مجتمع فرهنگی و هنری عبدالقادر افزود: هم اکنون شهرداری و شورای اسلامی این شهر به دنبال احداث بزرگترین مجتمع پردیس سینمایی شمالغرب کشور و فرهنگسرای هنر در این شهرستان هستند.
وی اظهار کرد: اخذ مجوز و مکان یابی احداث این دو طرح انجام شده و نقشه های آن نیز توسط کارشناسان مربوطه در حال طراحی است.
شهردار مراغه گفت: این دو طرح امکانات جدیدی در راستای ارتقای سطح فرهنگ و هنر این شهرستان فراهم می کند تا بتوان عظمت فرهنگی و هنری مراغه را نسبت به گذشته تاریخی آن احیا کرد.
ابراهیمی، ادامه داد: هنر از ویژگی های بزرگ برای حرکت به سمت مسوولیت پذیری جامعه در عرصه های مختلف بوده که مسوولان باید با ایجاد زیرساخت های لازم، جوانان را به آن سمت سوق دهند.
وی، با اشاره به دستاوردهای مختلف دفاع مقدس برای انقلاب اسلامی ایران یادآور شد: هنر در ایجاد این دستاوردها و نشر آن ها در بین جامعه تاثیری بسیار بزرگتر دارد.
ابراهیمی، ادامه داد: دوام انقلاب اسلامی پس از پیروزی و جنگ تحمیلی، حفظ آرمان های شهدا و امام راحل بوده و هنر در این زمینه نقش بسزایی ایفا می کند.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این آیین، هفته دفاع مقدس را از نقاط عطف انقلاب دانست و گفت: هنوز آثار معنوی و مثبت سال های دفاع مقدس در جامعه ما وجود داشته و جامعه کنونی نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.
سرهنگ پاسدار اکبر شالچی زاده، افزود: حق طلبی، ایثار و فداکاری، قناعت و ساده زیستی، انفاق و شهادت طلبی از جمله ارزش های دوران دفاع مقدس است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: ما امنیت کنونی کشور را مدیون شهدا و آرمان های جنگ تحمیلی هستیم.
احمد دادرس فیاضی، افزود: رزمندگان و شهدا این آرمان ها را با نثار خون خود در جامعه به وجود آورده اند.
وی اظهار کرد: برگزاری عصر شعر مهر، همزمان با هفته دفاع مقدس با هدف ارج نهادن به آرمان این دوران انجام شده است.
عصر شعر مهر به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور شاعران مراغه و شهرستان های همجوار برگزار شد.

منبع : ایرنا

انتشار : حسین پرهام