امسال حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور تحصیل خواهند کرد و ۹۷۸ هزار فرهنگی نیز در مدارس و بخش‌های آموزش و پرورش  در زمینه آموزش به دانش آموزان فعالیت خواهند داشت.  علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر در این خصوص  گفت: تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۸۷ […]

امسال حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور تحصیل خواهند کرد و ۹۷۸ هزار فرهنگی نیز در مدارس و بخش‌های آموزش و پرورش  در زمینه آموزش به دانش آموزان فعالیت خواهند داشت.

 علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر در این خصوص  گفت: تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۱ دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۷ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۹۱ دانش‌آموز دوره ابتدایی هستند و ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۵۶۷ نفر در متوسطه اول و ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۸۷ دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم ثبت‌نام شدند.

توزیع ۱۲۴ میلیون کتاب درسی در مدارس سرسر کشور

برای سال تحصیلی جدید ۱۲۴ میلیون جلد کتاب درسی در قالب ۸۵۸ عنوان در بین دانش‌آموزان تولید شده است

 دانش‌آموزان پایه دبستان، پیش‌دانشگاهی و هنرستان‌ها از طریق مدارس و دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم از طریق کتابفروشی‌ها کتب درسی خود را دریافت کرده اند.

همچنین توزیع کتب درسی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم انجام شده است و دانش‌آموزان دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی و هنرستان‌ها نیز از امروز کتاب‌های خود را از طیق مدارس دریافت خواهند کرد.

مدارس کشور میزبان 13 میلیون دانش‌آموز / نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور رییس جمهور

امسال ۵۳۸ هزار کلاس درس در قالب ۹۶ هزار مدرسه از دانش‌آموزان استقبال کردند و در سال تحصیلی جدید نیز  ۱۳۰۰ فضای آموزشی جدید با ۸ هزار کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل شده است.

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص فضای آموزشی می‌گوید: فضای آموزشی سراسر کشور آماده حضور دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۶ هزار مدرسه کشور با تعداد ۵۳۸ هزار کلاس درس برای تحصیل دانش‌آموزان آماده است.

منبع : عصر ایران

انتشار : حسین پرهام