نعمت‌زاده: مردم ایران از پژو ناراضی‌اند
نعمت‌زاده: مردم ایران از پژو ناراضی‌اند

محمدرضا نعمت زاده در این دیدار و در پاسخ به صحبت های مدیر افریقا و خاورمیانه شرکت پژو افزود : هرچند پژو تنها مقصر نیست و مسائل بین المللی به جدایی پژو و رها کردن صنعت خودرو ایران کمک کرده است اما ایرانی ها خودشان تلاش کردند و به نیازهای مردم پاسخ دادند. وی گفت […]

زسسمحمدرضا نعمت زاده در این دیدار و در پاسخ به صحبت های مدیر افریقا و خاورمیانه شرکت پژو افزود : هرچند پژو تنها مقصر نیست و مسائل بین المللی به جدایی پژو و رها کردن صنعت خودرو ایران کمک کرده است اما ایرانی ها خودشان تلاش کردند و به نیازهای مردم پاسخ دادند.

وی گفت : از نارضایتی های مردم این است که شما ۴۰ سال است که با ایران کار می کنید و ما باید همچنان مصرف کننده محصولات قدیمی شما باشیم.

نعمت زاده با بیان اینکه روش های گذشته مثل سی کی دی (مونتاژ) را نمی پذیریم ، افزود : تاکید ما بر طراحی مشترک پلتفرم های جدید و ساخت قطعات و تولید محصولات جدید با برندهای جدید برای عرضه در داخل و بازارهای خارجی است و با توجه به مذاکراتی که با هر دو شرکت رنو و پژو داشتیم امیدواریم به شرایط قابل قبول برای همکاری درازمدت برسیم.

وی گفت : در مذاکره با با خودروسازان دیگر مانند آلمان هم تاکید کردیم که باید کار مشترک انجام دهیم ، این باعث می شود شما در درازمدت در بازار ایران و همسایگان ما حضور داشته باشید.

نعمت زاده با بیان اینکه در دیگر زمینه ها هم می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم ، افزود : سرمایه گذاران خارجی می توانند در بخش معدن و اکتشافات معدنی حضور داشته باشند و باتوجه به ذخایر خوب معدنی هم در بخش فلزی و هم غیر فلزی ، تاکید می کنم شرکت های فرانسوی به معدن و اکتشافات معدنی توجه کنند.

وی با اشاره به اولویت دولت در توسعه صنایع ریلی گفت : در صنایع ریلی زمینه خوبی برای همکاری ها وجود دارد و برای توسعه و افزایش فعالیت های اقتصادی نیازمند دو اصل جدی هستیم یکی روابط بانکی و فاینانس و دیگری بیمه های صادراتی است که بتواند از سرمایه گذاری ها و فعالیت های دوطرف حمایت کند.