برگزاری مسابقه برای طراحی المان میدان آذربایجان در تبریز
برگزاری مسابقه برای طراحی المان میدان آذربایجان در تبریز

ایرج شهین باهر عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضمن اعلام این خبر گفت: میدان آذربایجان بعنوان بزرگترین میدان کشور که در ورودی شمال غربی شهر تبریز واقع شده و اخیراً عملیات اجرای طرح ترافیکی آن شروع شده است نیازمند المانی شاخص و بی نظیر می باشد. وی ادامه داد: زیرا در همین منطقه در دوره […]

caایرج شهین باهر عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز ضمن اعلام این خبر گفت: میدان آذربایجان بعنوان بزرگترین میدان کشور که در ورودی شمال غربی شهر تبریز واقع شده و اخیراً عملیات اجرای طرح ترافیکی آن شروع شده است نیازمند المانی شاخص و بی نظیر می باشد.

وی ادامه داد: زیرا در همین منطقه در دوره مشروطه و زمان حمله روسها مردم قهرمان و غیور تبریز برای دفاع از شهر تبریز رشادتها و از جان گذشتگیها کرده و با نیروهای مخاصم درگیر شده اند.

شهین باهر تاکید کرد: این طرح باید نشانگر هویت و آزادگی و اعتقاد مردم مسلمان تبریز بوده و واجد  طراحی در خور و در شان مردم تبریز باشد. در همین راستا پیرو مصوبه کمیسیون عمران اقدامات لازم از طریق معاونت معماری و شهرسازی شهرداری در حال انجام است تا مسابقه بین المللی طراحی این میدان با حضور معماران تراز اول ایران و جهان برگزار گردیده تا این المان بعنوان یک شاهکار معماری جهانی طراحی و اجرا گردد.