همزمان با آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس مدرسه شش کلاسه دست های مهربان در مراغه به بهره برداری رسید. این مدرسه در زمینی به مساحت یک هزار و ۹۰۰ متر مربع با ۷۱ متر مربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است. این مدرسه توسط بنیاد خیریه دست های مهربان با صرف هفت […]

همزمان با آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس مدرسه شش کلاسه دست های مهربان در مراغه به بهره برداری رسید.

۸۱۷۶۹۲۰۸-۷۰۱۷۹۲۵۰

این مدرسه در زمینی به مساحت یک هزار و ۹۰۰ متر مربع با ۷۱ متر مربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است.
این مدرسه توسط بنیاد خیریه دست های مهربان با صرف هفت میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده که نخستین مدرسه خیرساز این بنیاد در این شهرستان است.
مدیرکل بنیاد خیریه دست های مهربان در این آیین گفت: این بنیاد از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را با اهداف خیریه از جمله کمک به نیازمندان، ایتام، زنان بی سرپرست، دانش آموزان و دانشجویان آغاز کرده است.
شهرام فرجی، افزود: این بنیاد هم اکنون ۱۲ هزار نفر در قالب سه هزار و ۱۰۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده که از این تعداد دو هزار و ۳۰۰ نفر کودک بی سرپرست و ۱۸۶ دانشجو هستند.
وی اظهار کرد: این بنیاد علاوه بر احداث دبستان دست های مهربان، احداث یک هنرستان ۱۸ کلاسه را نیز در این شهرستان آغاز کرده که هم اکنون از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

۸۱۷۶۹۲۰۸-۷۰۱۷۹۲۴۹
فرجی، با اشاره به اینکه این طرح در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با سه هزار و ۲۰۰ متر زیر بنا احداث شده ادامه داد: بنیاد دست های مهربان در پنج استان کشور دارای شش دفتر شامل تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مراغه، کیش و شیراز است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: هم اکنون در این شهرستان ۱۲ طرح خیرساز در حال احداث است.
جلیل اسلامی، افزود: خیران برای احداث این طرح ها حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته اند.
همزمان با آیین بهره برداری از دبستان دست های مهربان، حدود ۴۰ کلاس اولی شهرک امیرکبیر مراغه، تحصیل خود را در این مدرسه آغاز کردند.
در سال تحصیلی جاری حدود دو هزار و ۱۳۰ دختر و دو هزار و ۱۷۰ پسر در شهرستان مراغه به عنوان کلاس اولی وارد مدرسه شدند.
۴۷۰ آموزشگاه این شهرستان برای استقبال از حدود ۴۳ هزار دانش آموز آماده شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

منبع : ایرنا

انتشار : حسین پرهام