نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت کشورهای منطقه در سایه وجود امنیت در جمهوری اسلامی است. مهد دواتگری، روز سه شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح در مراغه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی در برقراری امنیت در منطقه مهم و اساسی است، […]

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت کشورهای منطقه در سایه وجود امنیت در جمهوری اسلامی است.

۸۱۷۶۹۱۳۹-۷۰۱۷۹۰۹۸

مهد دواتگری، روز سه شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح در مراغه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی در برقراری امنیت در منطقه مهم و اساسی است، افزود: بدون حضور جمهوری اسلامی، امنیت پایدار در منطقه برقرار نمی شود.
وی، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دارای مردمی فداکار، فرهیخته، میهن پرست و با برخورداری از ارتش ، بسیج و سپاهی مردمی و بومی از موقعیت ویژه ای در منطقه برخودار است، اظهار کرد: این ویژگی ها از عوامل مهم نظام برای مقابله با تهدیدهای خارجی به شمار می رود.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام های گروهک تروریستی داعش در منطقه گفت: این گروهک علیه نظام جمهوری اسلامی راه اندازی شده بود که در سایه قدرت نظامی کشور ما، در مرزهای خارجی و در شمال و شرق عراق زمین گیر شد.
دواتگری، با بیان اینکه هم اکنون انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده است، ادامه داد: استکبار و غرب چاره ای جز تسلیم در برابر آرمان های انقلاب اسلامی نداشته و ندارند.
وی یادآوری کرد: به طور قطع نظام جمهوری اسلامی در آینده، در دنیا و جهان اسلام قدرت ویژه خود را بدست خواهد گرفت و نظام های دنیا چاره ای غیر از تعامل با کشور ما نخواهند داشت.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رفتار شناسی امام راحل در اوایل انقلاب برای مقابله با توطئه های دشمنان، گفت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنان برای ضربه زدن به کشور، بدنبال منحل کردن ارتش بودند که امام (ره) با بکارگیری از واژه ارتش مردمی، ارتقای روحیه ارتشیان و صدور فرمان تشکیل بسیج و سپاه مانع از اجرای نقشه های آنان شد.
دواتگری، نقش امام راحل در شکل گیری دکترین نظامی جمهوری اسلامی را مهم و اساسی خواند و افزود: اتکا بر شهادت طلبی، ایثار و مکتبی بودن بیش از اتکا به قدرت نظامی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز هم اکنون به عنوان ولی امر مسلمین نقش اصلی در خنثی کردن نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و برقراری امنیت در کشور بر عهده دارند.
فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این آیین گفت: نیروهای مسلح با وجود تحریم ها از سوی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی که با هدف کاستن از توان نیروهای مسلح اعمال شده بود، با رشادت در مقابل آنان ایستادند.
سرهنگ پاسدار اکبر شالچی زاده، افزود: نیروهای مسلح بدون توجه به موانع و تحریم ها و با تکیه بر دانش بومی خود توانستند نیازهای دفاعی کشور را تامین کنند و لحظه ای از تلاش و مجاهدت در دفاع از میهن و آرمان های نظام اسلامی و انقلاب غافل نشدند.
وی اظهار کرد: هم اکنون امنیت و آرامش جامعه در سایه خون شهدا، ایثار و تلاش رزمندگان اسلام و قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح است.
در این آیین و به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، نیروهای مسلح مستقر در مراغه با مشارکت یگان های نمونه پیاده، موتوری، موشکی، پدافند هوایی، کاتیوشا و توپخانه سنگین و سبک گروه ۱۱ توپخانه، تیپ ۲۲۱ شهید خسروتاش و پشتیبانی منطقه چهار پادگان امام رضا(ع)، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی توان و اقتدار رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

منبع : ایرنا

انتشار : حسین پرهام