بزرگترین قدرت منطقه علیه تروریسم، نیروهای مسلح ایران هستند
بزرگترین قدرت منطقه علیه تروریسم، نیروهای مسلح ایران هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم امام خمینی اظهار کرد: به دنیا می‌گوییم امروز بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند. این سپاه قبل ازاین که در برابر تجاوز دشمن بایستد، اولین قدمش مبارزه با تروریست‌ها و گروهک […]

۲۲۶۶۰۶_۳۳۰حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم امام خمینی اظهار کرد: به دنیا می‌گوییم امروز بزرگترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند. این سپاه قبل ازاین که در برابر تجاوز دشمن بایستد، اولین قدمش مبارزه با تروریست‌ها و گروهک ها بود. امروز بزرگترین قدرت علیه ارعاب و ترور نیروهای مسلح ما هستند.

گزیده سخنان رییس جمهور را در ادامه می‌خوانید:

  • همانطور که در عراق و سوریه با درخواست دولت‌هایشان علیه ترور به ارتش‌ها و دولتشان کمک کردیم اگر تروریست‌ها در کشورهای دیگر هم بخواهند جولان بدهند باز تنها امیدشان می‌تواند به ارتش، سپاه و بسیج ایران زمین باشد و فکر نکنند قدرت‌های بزرگ می‌توانند به آنها کمک کنند.
  • اگر فردایی در کشور آنها تروریست‌ها بخواهند آن ها را از پای درآورند و ملتشان را به ذلت بکشانند به خواست خود آنها اگر نیروی مسلحی بتواند تروریست‌ها را قلع و قمع کند نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
  • ۳۱ شهریور هر سال بعد از سال ۵۹ همواره برای ما روز پرافتخار آغاز دفاع مقدس نیروهای مسلح و ملت ایران در برابر تجاوز بیگانگان بوده است، بیگانگان فکر می‌کردند در شرایط آغاز انقلاب اسلامی از دید آنها با تضعیف حاکمیت و حکومت و نیروهای مسلح می‌توانند رویاهایی را که سالها پیش در ذهن خود می‌پروراندند به حقیقت تفسیر و تعبیر کنند، در حالی که گرچه ملت ایران از یک انقلاب بزرگ ۱۶ ساله تازه گذشته بود و گرچه مردم ما برای استقرار حکومت و تثبیت انقلاب با مشکلات فراوانی مواجه بودند اما در سایه انقلاب ملت در هر زمان دیگر زنده‌تر و آماده‌تر بود وبا تحمیل جنگ و تجاوز این ملت سرزنده‌تر شد.
  • اگر تعبیر کنیم که دفاع ۸ ساله ما تاریخ ساز و برای همه درس آموز شد سخنی به گزاف نگفته‌ایم. جنگ تحمیلی گرچه مشکلات و خسارت‌هایی برای کشور داشت اما دفاع ملت ایران آثار گران‌بهایی نیز داشت و اولین اثر آن این بود که این دفاع ملت ساز شد و ملت ایران به یک ملت منسجم و مقاوم و قوی در برابر متجاوزین و بیگانگان تبدیل گردید.
  • برخی فکر می‌کردند با زور سرنیزه می‌توان ملتی را ساخت و تاریخ‌های گذشته را مثال می‌زدند، اما در دوران بعد از انقلاب دیدیم که قدرت بزرگی که توانست ملت منسجم را بسازد ایستادگی ،مقاومت و دفاع در برابر متجاوزین بود. این دفاع مقدس تمام شکاف‌هایی که برخی از آنها در شرایط بعد از انقلاب ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده بود را از بین برد و در واقع همه شکاف‌های اجتماعی رااز بین برد.
  • دفاع مقدس ملت قوی، بزرگ و منسجم ایران را برای ما ساخت. به ما اتهام می‌زدند که ایران بعد از انقلاب یک نظام بنیاد گرا و در پی تحمیل خواست خود به همسایگان ودیگر ملت‌هاست. اما در جنگ تحمیلی ثابت شد چه کسانی متجاوزند و چه ایدئولوژی در فکر تجاوز و مداخله در امور داخلی دیگران است و چه کسانی نه تنها به ملت های همسایه بلکه به ملت خود هم رحم نمی‌کنند.
  • یک ارتش میهنی، ملی، اسلامی و مکتبی که در منطقه بی‌نظیر است، و یک سپاه پرافتخار که از دل انقلاب و از دل مردم مومن این سرزمین جوشید در دفاع مقدس سر برآورد. جوانان برومند دانشجو انقلابی، مجاهد، ایثارگر و فداکاری که دانشکده‌های نظامی را ندیده و کلاس‌های نظامی پرطمراق را نگذرانده بودند اما ایمان، ابتکار و خلاقیتشان به مراتب بالاتر از آنهایی بود که سالیان دراز دانشگاه‌های بزرگ نظامی را پشت سر گذاشته بودند.
  • وقتی می‌خواستیم به تلافی حملات به تهران بغداد را زیرغرش هواپیماها و جنگنده‌هایمان قرار دهیم خلبان‌های ما از همدان تا مهرآباد و از بندرعباس تا اصفهان همه داوطلب بودند برای عملیاتی ریسک آن بالای ۹۰ درصد بود. از هم سبقت می‌گرفتند. در روزهای اول جنگ تانک با تانک نمی‌جنگید چون به اندازه‌ی کافی ادوات نداشتیم و خلبان‌های ما با تانک‌ها جنگیدند.
  • ایمان و وحدت در میان نیروهای مسلح و نفس گرم امام به عنوان فرمانده‌ی کل قوا که نیروهای مسلح و ملت به وجود آن فرمانده افتخار می‌کردند و فرمانش را مقدس می‌دیدند و اجرا می‌کردند در آن دوران وجود داشت. امروز هم به حمدالله چنین است و فرمانده کل قوایی بالای سر نیروهای مسلح حضور دارد که همه ما به شجاعت و درایت و ایمانش افتخار می‌کنیم.
  • ملت ما نشان داد با ایمان و وحدت و با دست خالی در انقلاب پیروز شد و در دفاع مقدس باز هم در برابر تجهیزات گسترده غربی و شرقی ایستادگی کرد. امروز ملت بزرگ ما همان راه را ادامه داده است.
  • وقتی یک ملت بزرگ نیروی مسلح مومن، با کفایت، و دلیر و یکپارچه در کنار خود دارد و وقتی ملت منسجم ، مقتدر و مقاوم در برابر فشارها و تحریم‌ها می‌ایستد و وقتی ملتی رهبری با درایت و شجاع دارد و دولتی برآمده از آرای خود و صندوق‌های رای دارد و دیپلمات‌هایی کار کشته و خلاق و شجاع و با شهامت دارد، می‌تواند و توانست در برابر ۶ قدرت بزرگ دنیا پای میز مذاکره بنشیند و از همه حقوق ملت بزرگ ایران به خوبی دفاع و پیش نویس قطعنامه‌ای را برای شورای امنیت آماده کند.
  • اگر ما از شورای امنیت به حق گله‌هایی داریم، در دوران جنگ تحمیلی به خوبی در دفاع از مظلوم ظاهر نشد اما در یکی دو مقطع به طور نسبی از ملت ایران دفاع کرد، امروز اگر می‌بینیم ملت ما پیروزی به دست آورده در سایه انسجام و وحدت دولت و ملت و حضور امت بزرگ اسلامی و رهبر بزرگ و شجاع و ایستادگی ملت است.
  • یک سال پیش شش قدرت جهانی به ما می‌گفتند فقط صد سانترییفیوژ و نه بیشتراما امروز موفق شدیم ۶۰ برابر یعنی ۶ هزار سانتریفیوژ را فعال نگه داریم. یک سال پیش به ما می‌گفتند حتی یک سانتریفیوژ در فردو نباید بماند، اما امروز هزار برابر یعنی هزار سانتریفیوژ در فردو داریم. یک سال پیش ۱+۵ می‌گفتند در اراک نباید راکتور آب سنگین به هیچ عنوان باشد، اما امروز می‌گویند آب سنگین اراک، اما مدرن‌تر از گذشته وجود داشته باشد . این همه توفیق در سایه ملت بزرگ نیروهای مسلح دیپلمات‌های خلاق و لایق و راهبر درایتمند به وجود آمده است.