دوران دانشجویی، طلایی ترین دوران برای ازدواج/ مردان در اولویت اول اشتغال قرار گیرند
دوران دانشجویی، طلایی ترین دوران برای ازدواج/ مردان در اولویت اول اشتغال قرار گیرند

سعید شبستری خیابانی در چهلمین جلسه شورای ساماندهی امور جوانان با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در راستای افزایش رغبت جوانان به ازدواج گفت: دوران دانشجویی، طلایی ترین دوران برای امر مقدس ازدواج است چرا که خانواده ها در این دوران انتظارات معقولی از جوانان دارند. وی با اشاره به […]

imagesسعید شبستری خیابانی در چهلمین جلسه شورای ساماندهی امور جوانان با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در راستای افزایش رغبت جوانان به ازدواج گفت: دوران دانشجویی، طلایی ترین دوران برای امر مقدس ازدواج است چرا که خانواده ها در این دوران انتظارات معقولی از جوانان دارند.

وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی مبتذل غرب و سعی آنان برای گمراه کردن جوانان از مسیر ارزش مداری و اخلاق مداری ابراز کرد: متاسفانه افزایش تهاجمات فرهنگی دشمنان بخصوص از طریق فضاهای مجازی و شبکه ها ماهواره ای و همچنین فشارهای اقتصادی بر جوانان، ازدواج در سنین مناسب را کاهش داده است.

وی خطاب به مدیران استانی مبنی بر تلاش در راستای ایجاد زیر ساخت های مناسب ازدواج ادامه داد: تمامی سازمان ها و ادارات مسئول باید در راستای تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر افزایش ازدواج در بین جوانان بیش از پیش تلاش کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از افزایش فرهنگ های غلط در بین خانواده ها بخصوص تعیین مهریه های سنگین، افزایش چشم و همچشمی در بین خانواده ها، پرداخت هزینه های بسیار هنگفت برای برگزاری مراسم عروسی در تالارها و .. گفت: امر ازدواج یک سنت حسنه اسلامی است و به همین دلیل باید در این زمینه، سیره های مسئولین نیز مورد توجه قرار گیرد.

شبستری در بخش از سخنان خود با انتقاد از افزایش روز افزون فعالیت های اقتصادی در مساجد عنوان کرد: مساجد نباید، کارکردی همانند بنگاه های اقتصادی داشته باشند بلکه در زمینه ترویج اموری همچون ازدواج نیز از این مکان مقدس بیش از پیش استفاده کرد.

وی نقش گروه های تاثیرگذار همچون اساتید دانشگاه ها، روحانیون و خیرین، در افزایش ازدواج در جامعه را امری مهم دانست و اظهار کرد: دولت نیز در تلاش است با توجه به منابع و امکانات موجود خود، تسهیلاتی را برای ازدواج جوانان پرداخت کند.

وی رفاه زدگی بیش از حد در خانواده ها را امری مضر و مقدمه ای برای تنوع طلبی دانست و گفت: برای افزایش ازدواج در کشور باید تلاش کنیم، مردان در اولویت اول اشتغال کشور قرار گیرند و این قشر راهم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ اجتماعی توانمند کنیم.