اکثر مدیران استانی و شهرستانی اردبیل تغییر کرده اند
اکثر مدیران استانی و شهرستانی اردبیل تغییر کرده اند

جواد زنجانی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ادبیات دولت یازدهم با ادبیات دولت قبلی متفاوت است، چراکه سیاست ما کم حرف زدن و بیشتر عمل کردن است و قصد داریم بدون سیاسی‌کاری و مانور دادن کار اجرایی انجام داده و جنبه کیفی کار را […]

۱۳۹۳۰۸۲۷۰۰۰۴۱۱_PhotoAجواد زنجانی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ادبیات دولت یازدهم با ادبیات دولت قبلی متفاوت است، چراکه سیاست ما کم حرف زدن و بیشتر عمل کردن است و قصد داریم بدون سیاسی‌کاری و مانور دادن کار اجرایی انجام داده و جنبه کیفی کار را نیز در نظر بگیریم.

وی پرهیز از حاشیه‌پردازی‌ها و دور بودن از نقدهای تخریبی گذشته را سیاست دولت و مسئولان استانی اعلام کرد و گفت: ما بدون اینکه بخواهیم عملکرد گذشتگان را تخریب کنیم در تلاش هستیم تا به پیشبرد اهداف خودمان متمرکز شویم، چراکه خوشایند مدیران دولت یازدهم نیست که کارهای گذشته را بزرگنمایی کنند و این تحلیل‌ها و بررسی‌ها کار اهالی رسانه و مطبوعات و تحلیل‌گران و نقادان و صاحب‌نظران است و وظیفه ما توجه به انجام کار با کیفیت مطلوب است تا با جلوگیری از تخریب بتوانیم با کارآمدی حرکت کنیم.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل یادآور شد:‌ رویکرد دولت یازدهم رویکرد کاری و حرکت در مسیر توانمندسازی فعالیت‌ها و برنامه‌هاست و به هیچ‌وجه مدیران و مسئولان دولتی درصدد تخریب عملکرد دولت‌های گذشته نیستند بلکه با تکیه بر توانمندی خود سعی دارند حرکت رو به جلویی را در جامعه احساس کرده و تجربه کنند.

زنجانی درمورد تغییر مدیران به عنوان یک انتظار بجا و به حق دولت یازدهم تصریح کرد: دولت تا ۱۰۰ درصد فرمانداران، بخشداران و ۷۰ درصد مدیران سطوح بالا و میانی استان را تغییر داده و به تبع آن در شهرستان اردبیل ما جابه‌جایی‌ها را شاهد بودیم که به هیچ‌وجه این جابه‌جایی‌ها مغرضانه یا سیاسی و جناحی نبوده است.

این مسئول افزود: ما بر اساس توانمندی هر فرد جابه‌جایی را انجام دادیم و اگر تعدادی نیز از دولت گذشته بر سر کار هستند اغلب به دلیل غیرسیاسی بودن آنها، توانمندی خود مدیران و یا در آستانه بازنشستگی بودن آنها است که تغییرات تاکنون انجام نشده ولی سعی کردیم این تغییرات را با یک نگاه واقع‌بینانه درست و انتصاب‌های جدید به شکل منطقی و معقول انجام دهیم.

فرماندار اردبیل ادامه داد: دولت از همه جناح‌ها و حتی از ستادهای کاندیداهای رقیب نیز افراد متخصص را بر سر کار قرار داده و یارگیری خود را انجام داده است.

زنجانی بیا کرد: در استان اردبیل نیز تمام عزل و نصب‌ها با تایید مقام عالی استان انجام شده و شخص استاندار مسئولیت تمام این تغییر و تحولات را بر عهده گرفته است.

وی گفت: دولت قصد تقابل یا تضاد رفتاری با سایر نهادهای غیراجرایی را ندارد و اگر قرار بر روند بهتر امور است این امر با هم‌افزایی و همدلی بیشتر در سطح استان و شهرستان در حال انجام است.

ملاحظات سیاسی و انتخاباتی در توزیع اعتبارات نمایندگان مجلس به حداقل رسیده است

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل در مورد توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ از محل نمایندگان استان یادآور شد: در سال اول این توزیع اعتبارات با نظر مساعد نمایندگان مجلس و در قالب تصمیم‌‌گیری کمیته برنامه‌ریزی انجام شده و ما سعی کردیم تا نظر سازنده نمایندگان را در هزینه‌کرد این مبالغ در نظر بگیریم.

زنجانی عنوان کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتباری که اختصاص یافته به نمایندگان بوده عمدتا در بخش‌های پروژه‌های زیربنایی و عمران و آبادانی روستاها هزینه شده و امسال نیز توزیع اعتبارات بدون ملاحظات سیاسی و انتخاباتی در قالب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: به صلاح نمایندگان نیست که در حوزه اجرا ورود پیدا کنند، چراکه کار اجرایی نواقصات، اشکالات و نارسایی‌های خود را دارد و صلاح نیست که نمایندگان در سال انتخابات در این حوزه ورود پیدا کنند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: ما تمام تلاش را به کار گرفتیم تا هم اعتبارات نماینده از محل ماده ۱۸۰ و هم اعتبارات شهرستانی در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بدون آغاز پروژه جدید و انجام کیفی کارها هزینه شود.

منبع: قارس