ماشین به پیکان رسید
ماشین به پیکان رسید

رقابت‌های لیگ دسته اول ایران موسم به جام آزادگان فردا برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی هفته تیم‌های اول و سوم جدول  رو در روی هم قرار می‌گیرند. تیم پیکان که فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرده است در رقابت‌های این فصل بسیار مقتدرانه ظاهر شده و عزم خود را […]

۱۳۹۰۰۹۲۳۲۰۰۸۴۶_PhotoAرقابت‌های لیگ دسته اول ایران موسم به جام آزادگان فردا برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی هفته تیم‌های اول و سوم جدول  رو در روی هم قرار می‌گیرند.

تیم پیکان که فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرده است در رقابت‌های این فصل بسیار مقتدرانه ظاهر شده و عزم خود را برای بازگشت به لیگ برتر جذب کرده است. این تیم در شش بازی خود به پنج پیروزی رسیده و تنها یک بازی مساوی کرده و با ۱۶ امتیازی، ۱۰ گل زده و بدون دریافت گل در صدر جدول قرار دارد.

تیم پیکان برابر تیم‌های داماش گیلان، نفت مسجد سلیمان، نساجی قائم‌شهر، پارسه تهران و ایران جوان بوشهر به برتری دست یافته و تنها تساوی این تیم در شیراز برابر فجرسپاسی بوده است.

اما ماشین‌سازی نیز در این مسابقات این فصل نتایج خوبی را کسب کرده و  به همراه پیکان تهران و فجر سپاسی شیراز تیم‌های بدون باخت جدول هستند.

نقطه ضعف ماشین‌سازی در این فصل تساوی‌های خانگی این تیم بوده و سبزپوشان در تبریز برابر تیم‌های خیبر خرم‌آباد، آلومینیوم اراک و خونه به خونه بابل به تساوی رسیده و از ۹ امتیاز خانگی تنها ۳ امتیاز کسب کرده است.

در مقابل ماشین‌سازی در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بسیار خوبی داشته و دو پیروزی برابر آلومینیوم هرمزگان و فولاد یزد کسب کرده و در آبادان نیز با نفت این شهر به تساوی یک بر یک دست یافته است.

در پایان هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور تیم پیکان تهران با ۱۶ امتیاز، فجر سپاسی شیراز با ۱۲ امتیاز و ماشین سازی تبریز با ۱۰ امتیاز در رده‌های اول تا سوم جدول قرار دارند.

بازی تیم‌های پیکان تهران با ماشین سازی تبریز ساعت ۱۷ فردا ۳۱ شهریور در تهران برگزار می‌شود.

ماشین‌سازی تبریز با ۴۸ سال قدمت قدیمی ترین تیم فوتبال آذربایجان است. این تیم در سال ۱۳۷۳ به عنوان بهترین تیم شهرستانی کشور معرفی شد و ماشین‌سازی در سال ۱۳۷۵ از لیگ دسته اول (لیگ برتر فعلی) سقوط کرده و تلاش این تیم برای بازگشت به سطح اول فوتبال کشور تا به امروز نتیجه‌ای در برنداشته است.

تیم ماشین‌سازی تبریز امسال با نادر دست نشان و با حمایت شهرداری تبریز در رقابت‌های لیگ دسته اول حضور یافته و در یک ماراتن سنگین ۳۸ هفته‌ای برای صعود به لیگ برتر تلاش خواهد کرد.

در رقابت‌های امسال سه تیم اول به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود کرده و ۵ تیم آخر نیز به لیگ دسته دو سقوط خواهند کرد.