هادی بهادری نماینده مجری ستاد احیا طی گفتگویی اذعان داشت: این دستگاه به اهتمام ستاد احیای دریاچه اورمیه خریداری و به جنوب آذربایجان غربی منتقل شده که آغاز عملیات اجرایی توسط آن می تواند نقطه عطفی در برنامه های احیای دریاچه باشد. وی اضافه کرد: حفر تونل برای انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه […]

۸۱۷۶۵۸۱۹-۷۰۱۷۳۲۸۲هادی بهادری نماینده مجری ستاد احیا طی گفتگویی اذعان داشت: این دستگاه به اهتمام ستاد احیای دریاچه اورمیه خریداری و به جنوب آذربایجان غربی منتقل شده که آغاز عملیات اجرایی توسط آن می تواند نقطه عطفی در برنامه های احیای دریاچه باشد.
وی اضافه کرد: حفر تونل برای انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه اورمیه یکی از برنامه های مهم ستاد احیای دریاچه بود که قرار است با اتمام آن، سالانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه وارد شود.
وی اظهار کرد: انتقال این ماشین عظیم الجثه زمان زیادی را به خود اختصاص داد چراکه حمل آن متضمن شرایط مناسب بود و ۶۰ تریلی وسایل آن را در مسیرهای مختلف حمل می کردند.
نماینده مجری طرح ستاد احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان غربی ادامه داد: این دستگاه می تواند ماهانه ۴۵۰ متر و سالانه حدود پنج کیلومتر مسیر را حفر کند و در چهار سال ۲۰ کیلومتر مسیر به این طریق حفر می شود.
بهادری گفت: ما امیدوار هستیم بتوانیم در سال ۹۸ شاهد به نتیجه رسیدن پروژه انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه باشیم که می تواند در احیای این دریاچه بسیار کارساز باشد.
وی افزود: در کنار فعالیت های احیایی توسط دستگاههای اجرایی مردم به ویژه بهره برداران بخش کشاورزی نیز باید با صرفه جویی زمینه احیای سریع تر دریاچه ارومیه را فراهم کنند.
دریاچه ارومیه در ۱۸ سال گذشته با مشکل کم آبی مواجه شده که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، برنامه های احیای این دریاچه آغاز شد.
در حال حاضر ستاد احیای دریاچه ارومیه برنامه های تثبیت آب در این دریاچه را اجرا می کند و در سال های آینده اقدامات احیایی با همراهی مردم و دستگاههای اجرایی مرتبط آغاز می شود.