ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و ایشیگه همتای ژاپنی وی، در نظر دارند در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی مهرماه سال جاری در تهران با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند. پیش بینی شده، مقام های مسئول یادشده ایرانی و ژاپنی ۱۵ مهرماه سال جاری در تهران نشست مشترک داشته […]

ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و ایشیگه همتای ژاپنی وی، در نظر دارند در جهت گسترش روابط تجاری و اقتصادی مهرماه سال جاری در تهران با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند.

پیش بینی شده، مقام های مسئول یادشده ایرانی و ژاپنی ۱۵ مهرماه سال جاری در تهران نشست مشترک داشته باشند.

قرار است تهران و توکیو در نشست مهرماه خود، ضمن عقد تفاهمنامه همکاری، نشست های مشترک میان بخش خصوصی نیز برگزار کنند.

افخمی راد رییس سازمان توسعه تجارت اوایل شهریورماه سال جاری نیز با هیروفومی کاتاسه مدیرکل سیاستگذاری وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن نشستی داشت که در آن نشست ژاپنی ها خواستار گسترش بیش از پیش روابط تجاری با ایران شدند.

پیش از این رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه هدف سفر هیات های تجاری در شرایط پساتحریم ارزیابی ایران جهت سرمایه گذاری مشترک است ، گفت: تجارت ایران و ژاپن در سال های گذشته کاهش یافته و در بخش های غیرنفتی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده که این میزان حجم تجاری پاسخگوی نیازهای دو کشور نیست و باید اقدام به افزایش تجارت شود.

به گفته وی، ایران برای سرمایه گذاری مشترک با ژاپن آمادگی کامل دارد و رشته هایی مانند نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع معدنی و نیز خودرو و فناوری های نو و نانو از جمله این موارد محسوب می شوند.

پیش ازاین اعلام شد، قرار است یک هیات ۶۰ نفره ژاپنی به همراه مدیران ۲۰ شرکت بزرگ این کشور به ایران سفر کنند.

حجم مبادلات تجاری ایران و ژاپن در سالهای گذشته (قبل از تحریم)نزدیک به ۲٫۵ میلیارد دلار بود که این میزان کاهش داشته و به سطح ۲۴۰ میلیون دلار رسیده که بخش عمده ای از رقم مربوط به واردات کالا از ژاپن بوده که این رقم نیز کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا