سعید جلیلی و ظریف در مورد برجام مناظره می کنند ؟
سعید جلیلی و ظریف در مورد برجام مناظره می کنند ؟

تیرماه ۱۳۹۴ برگی مهم در تاریخ ایران رقم خود.برگی که از پس آن، ایران  ۶ قطعنامه که علیه اش صادر شده بود را نقش بر آب  کرد و قطعنامه ۲۲۳۱ یک هفته پس از روز توافق بزرگ یعنی ۲۳ تیر ماه،در مقرسازمان ملل با اکثریت ۱۰ رای تصویب شد. دو سال مذاکرات نفسگیر،حالا فارغ از […]

۱۴۴۲۴۰۴۹۳۱-۱۵۹۵۴۱-۱تیرماه ۱۳۹۴ برگی مهم در تاریخ ایران رقم خود.برگی که از پس آن، ایران  ۶ قطعنامه که علیه اش صادر شده بود را نقش بر آب  کرد و قطعنامه ۲۲۳۱ یک هفته پس از روز توافق بزرگ یعنی ۲۳ تیر ماه،در مقرسازمان ملل با اکثریت ۱۰ رای تصویب شد.

دو سال مذاکرات نفسگیر،حالا فارغ از نام محمدجواد ظریف که ستاره بی بدیل تیم هسته ای بود نام های دیگری را نیز به میان مردم کوچه و بازار آورد.علی اکبرصالحی که ازفاصله سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ وزیرامور خارجه ایران بودشاید خود باور نداشت که حضور وی درتیم هسته ای ایران بتواند چنین محبوبیتی در فضای مجازی برای وی ایجاد کند.

همان‌گونه که سید عباس عراقچی که مدت‌ها سخنگوی وزارت خارجه ایران بود شاید تصور نمی‌کرد قرار گرفتن نامش در تیم هسته‌ای ایران ناگهان ورق را برای وی چنان تغییر دهد که هر پست اینستاگرامش گاه تا چند هزار بار به اشتراک گذاشته شود و درخواستش برای دعای خیر مردم چنان شوری درمیان مخاطبانش برانگیزد و همچنین نام‌هایی چون مجید تخت روانچی وبعیدی نژاد و…همگی ناگهان تبدیل به نام‌هایی شدند که گویا قرار بود چنان سربازان وطن درصف نخست بایستند.

اما پس از بررسی توافق اخیر در کمیسیون برجام، واکنش ها نسبت به نحوه بررسی ، بعضا کم اهمیت جلوه دادن این دستاورد ملی و تحت فشار قرار دادن تیم هسته ای کشور شدت گرفت.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم نسبت به این موضوع بی تفاوت نبود و اظهار کرد.

غلامعلی جعفرزاده، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از برگزاری مناظره ظریف و جلیلی خبر داد و گفت:اگرچه برخی به دنبال راه اندازی مناظره میان جلیلی و ظریف هستند اما کمیسیون برجام صلاحیت برگزاری چنین مناظره ای را ندارد لذا بنده توصیه می کنم آقایان عراقچی ،ظریف و بعیدی نژاد در صورتی که به این نتیجه رسیدند این کمیسیون قصد برگزاری مناظره و تخریب تیم مذاکره کننده را دارد به هیچ وجه در این مناظره شرکت نکنند.

این نماینده مجلس گفت که قرار است این مناظره پس از بازگشت ظریف از پکن برگزار شود.

وی افزود:متاسفانه کمیسیون برجام برخلاف توصیه های رهبری درجهت ناامید کردن مردم و کاملا انتخاباتی رفتار می کند.

نماینده مردم رشت درباره حضور سعید جلیلی در کمیسیون برجام ،خاطرنشان کرد:آقای سعید جلیلی در کمیسیون سیاسی برخورد می کند ایشان بدون آنکه سند ارائه دهد برجام را تشریح می کند این درحالی است که مجلس شش سال آرزو داشت آقای جلیلی یک بار به مجلس بیاید و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد اما ایشان در زمان مسوولیتش به این بهانه که مساله امنیتی است مجلس را قابل نمی دانست توضیحی به نمایندگان بدهد.

وی ادامه داد:بی تردید مطالب گزینشی که صداوسیما از کمیسیون ویژه مجلس پخش می کند نظر قاطبه نمایندگان نیست لذا وقتی مجلس بازگشایی شود نظر نمایندگان شنیده خواهد شد.

جعفرزاده با انتقاد از ترکیب کمیسیون ویژه برجام نیز گفت:ترکیب این کمیسیون از اعضای ستاد سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲بودند اینها بدون آنکه توجه داشته باشند زمان انتخابات تمام شده همچنان برای آقای جلیلی و البته برای خودشان تبلیغات انتخاباتی می کنند به طوری که در جایی آقای کوچک زاده در کمیسیون برجام می گوید«کدام دوربین من را نشان می دهد تا رو کنم به همان دوربین و حرف بزنم »به هرحال این مسائل موجب شده شائبه سیاسی کاری کمیسیون برجام مطرح باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه کمیسیون برجام برخلاف منویات مقام معظم رهبری در جهت دو قطبی شدن جامعه حرکت می کند که این مساله بسیار خطرناک است  البته مسائلی که در کمیسیون مطرح می شود نظر اکثریت نمایندگان نیست .

منبع: تابناک