بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات نسل جوان امروز به شمار می رود وریشه بسیاری از جرائم را می توان در افزایش سن ازدواج جوانان جست وجو کرد. بالارفتن سن ازدواج دلایل متعددی دارد. در گذشته های نه چندان دور دختران و پسران بعد از سن بلوغ به خانه بخت می رفتند ولی امروزه […]

بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات نسل جوان امروز به شمار می رود وریشه بسیاری از جرائم را می توان در افزایش سن ازدواج جوانان جست وجو کرد. بالارفتن سن ازدواج دلایل متعددی دارد.

در گذشته های نه چندان دور دختران و پسران بعد از سن بلوغ به خانه بخت می رفتند ولی امروزه سن ازدواج دختران و پسران افزایش یافته است بطوری که طبق آمارهای رسمی سن متوسط  ازدواج برای پسران (۲۵ )تا (۳۵) و برای دختران (۲۴)تا(۳۰)سالگی است.روانشناسان و جامعه شناسان می گویند یکی از دلایل مهم بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان گذراندن اوقات فراغت در فضاهاهای مجازی است .

احمد داوودی روانشناس و مددکار اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان امروزی ما بخاطر گشت و گذار در اینترنت و استفاده از شبکه های مجازی است گفت : بله !بالا رفتن سن ازدواج در دنیای امروزه جوان های ما بخاطر چندین نکته است :
۱٫بخاطر تبلیغات سوء از طریق شبکه های اجتماعی است ، به طور مثال می گویند برای برطرف کردن نیاز های جنسی چه نیاز دارد که فرد ازدواج کند و خودش را درگیر مشکلات زیادی کند.
۲٫تبلیغ غلطی که این شبکه ها در افراد القا کردند این است که ازدواج فقط و صرفا برای رفع نیاز حنسی است ، پس چه لزومی دارد که فرد خود را اسیر یک نفر تا آخر عمر کند!
۳٫نوع آموزش و آگاهی هایی که این شبکه ها به افراد می دهند ارضای جنسی انسانی را تبدیل به ارضای جنسی حیوانی کردند و آسایش و آرامشی را که همراه با امر ازدواج میسر می شود را محو نمودند و آن را تبدیل به خیال واهی و دور از دسترس پنداشتند و افراد را به خوشی های کاذب و یا لذت های زودگذر علاقمند کردند و آموزش دادند.

وی در ادامه اظهار داشت : نکته ی حائز اهمیت اینجاست که نیاز اساسی ( ازدواج)  را بسیار ناچیز و دردساز تلقی نموده اند، در صورتی که در کشور ژاپن و کشورهایی که این تبلیغات سوء و مخرب را می کنند خود بر این باوراند که اگر یک جوان بخواهد خود را برای کاری سخت و طاقت فرسا آماده کند مهم ترین عامل آمادگی او  ازدواج است تا مایه آرامش و پشتیبان کارهایش شود.
داوودی روانشناس و مددکار اجتماعی در ادامه عنوان کرد: حالا این شبکه های مجازی خلاف این امر را تبلیغ می کنند ، پس به وضوح می بینیم هدف اصلی این شبکه های اجتماعی تخریب کردن جوانان کشورهای در حال توسعه و مهم تر از همه جوانان باهوش و استعداد ایرانی است که این نکته باید زنگ خطری برای جوانان ما باشد و می توان نتیجه گرفت این شبکه های مجازی جز تباه کردن هوش و استعداد جوانان ما هیچ گومه قصد و نیتی ندارند.

وی در  پایان در پاسخ به اینکه حالا باید برای حل این معضل چکار کرد گفت : باید آگاهی و اطلاعات لازم را در طرز استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی را به جوانان بدهیم ،چه توسط رسانه و چه افراد غیر مسئول ، و ترفندهای شیطانی و ستم گرانه غرب زده ها را به جوانان نمایان کنیم و منزلت اجتماعی را هم برای جوانان ایجاد کنیم و بسازیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران