مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی گفت: نیروگاه برق ۸۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی از سوی یک شرکت بلژیکی با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در مراغه احداث می شود. رضا حسینی، روز شنبه در جلسه هماهنگی احداث این نیروگاه در فرمانداری شهرستان ویژه مراغه افزود: این نیروگاه نیازمند ۵۰ هکتار […]

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی گفت: نیروگاه برق ۸۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی از سوی یک شرکت بلژیکی با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در مراغه احداث می شود.

۸۱۷۶۵۱۳۷-۷۰۱۷۲۲۷۱

رضا حسینی، روز شنبه در جلسه هماهنگی احداث این نیروگاه در فرمانداری شهرستان ویژه مراغه افزود: این نیروگاه نیازمند ۵۰ هکتار زمین است که سرمایه گذار تمامی اراضی آن را طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران خریداری می کند.
وی با بیان اینکه این نیروگاه در راستای توافق نامه بین استانداری آذربایجان شرقی با این شرکت احداث می شود، اظهار کرد: استاندارد مصرفی آب این نیروگاه در سطح f بوده که این میزان مصرف در هر ثانیه کمتر از یک لیتر و یک پانزدهم مصرف آب نیروگاه تبریز است.
نایب رییس مرکز سرمایه گذاری آذربایجان شرقی گفت: آغاز سریع عملیات احداث این نیروگاه نیازمند تلاش جدی مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان برای معرفی زمین های پیشنهادی با در نظر گرفتن تمامی امکانات زیربنایی است.

۸۱۷۶۵۱۳۷-۷۰۱۷۲۲۷۲
حسینی، ادامه داد: اگر مسوولان این شهرستان در این ارتباط تلاش جدی داشته باشند، ساخت این نیروگاه همزمان با نیروگاه ترکیبی شهرستان میانه آغاز می شود.
وی، احداث این نیروگاه را اقدامی زیربنایی برای توسعه صنعت و واحدهای تولیدی و خدماتی مراغه اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این نیروگاه، مشکلی در تامین برق ۶۰ سال آتی مراغه وجود نخواهد داشت.
فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: این نیروگاه طی عملیات ساخت روزانه نیازمند ۵۰۰ مترمکعب آب است که این میزان مصرف کم برای این طرح بسیار قابل توجه است.
ظفر محمدی افزود: فرمانداری از هم اکنون پیگیر معرفی زمین های پیشنهادی برای احداث این طرح است.

وی اظهار کرد: طی مراحل احداث این طرح برای یک هزار نفر به صورت مستقیم در این شهرستان فرصت شغلی ایجاد می شود.

 

منبع : ایرنا

انتشار : حسین پرهام