مرتضی مصری امروز در زنجان با اشاره به سطح زیر کشت محصول لوبیا در شهرستان سلطانیه اظهار کرد: طی سال زراعی جاری ۲ هزار و ۴۳۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به زیر کشت لوبیا رفته است. وی تصریح کرد: در سال جاری برداشت محصول لوبیا از اواخر شهریور ماه در شهرستان سلطانیه آغاز […]

مرتضی مصری امروز در زنجان با اشاره به سطح زیر کشت محصول لوبیا در شهرستان سلطانیه اظهار کرد: طی سال زراعی جاری ۲ هزار و ۴۳۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به زیر کشت لوبیا رفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری برداشت محصول لوبیا از اواخر شهریور ماه در شهرستان سلطانیه آغاز شده و کار برداشت تا آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه قرمز، چیتی، کشاورز و سفید را از ارقام لوبیای کشت شده در این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: لوبیای تولید شده در سلطانیه امسال از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

این مسئول در مورد عملکرد لوبیا در شهرستان سلطانیه گفت: کشاورزان لوبیا کار این شهرستان امسال در هر هکتار از مزارع لوبیای خود موفق به برداشت ۲ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم محصول می‌شوند.

مصری در ادامه به میزان تولید لوبیا در شهرستان سلطانیه اشاره کرد و بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۵ هزار و ۶۳۷ تن لوبیا از سطح مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی تعداد بهره‌برداران محصول لوبیا در شهرستان سلطانیه را ۹۶۰ نفر دانست و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان درآمد از محل برداشت این محصول عاید این تعداد بهره‌بردار شود.