بخشدار مرکزی مراغه گفت: تگرگ موجب بروز خسارت به محصول سیب ۱۰ روستا و تلف شدن ۱۳ راس از احشام این شهرستان شد.   حسین گلمحمدی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش تگرگ شدید عصر امروز، باغ های سیب روستاهای سعیدآباد، بهنق، میمونق، قراتلو، کردده، ینگجه، آغاجری، اصفهانجق، […]

بخشدار مرکزی مراغه گفت: تگرگ موجب بروز خسارت به محصول سیب ۱۰ روستا و تلف شدن ۱۳ راس از احشام این شهرستان شد.

۸۱۷۶۴۳۸۳-۷۰۱۷۰۹۵۹

 

حسین گلمحمدی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش تگرگ شدید عصر امروز، باغ های سیب روستاهای سعیدآباد، بهنق، میمونق، قراتلو، کردده، ینگجه، آغاجری، اصفهانجق، قوزلوجه و علی آباد این شهرستان ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دید.
وی با بیان اینکه تگرگ و سیل خسارت جانی نداشت، اظهار کرد: جاری شدن سیل، سه راس گاو را در روستای سعیدآباد و ۱۰ راس گوسفند را در روستای بهنق تلف کرد.
بخشدار مرکزی مراغه گفت: کارشناسان برای برآورد میزان خسارت به روستاهای خسارت دیده اعزام شده اند.
بارش تگرگ همراه با باران از ساعت ۱۶ امروز در دامنه های جنوبی سهند به صورت پراکنده آغاز شد و تا دو ساعت ادامه داشت.
گل محمدی ادامه داد: سیلاب موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۰ روستا شده بود که با تلاش راهداران، شهرداری، پلیس راه و هلال احمر، راه ارتباطی ۹ روستا باز شده ولی مسیر ارتباطی روستای سعیدآباد همچنان مسدود است.
وی گفت: افت دما همچنین موجب بارش برف در ارتفاعات کوه سهند شده است.
مراغه، با داشتن هشت هزار هکتار باغ سیب، قطب نخست تولید این محصول در آذربایجان شرقی است و سالانه ۲۵۰ هزار تن سیب مرغوب در این شهرستان تولید می شود.
بخش مرکزی مراغه با ۷۴ روستا دارای ۶۸ هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با ۲۴۵ نفر عضو و ۵۷ روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
مراغه از دو بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای ۱۷۳ روستا شامل ۷۴ روستا در بخش مرکزی و ۹۹ روستا در بخش سراجو است.

 

منبع : ایرنا

انتشار : حسین پرهام