این نام در اصل به قشر ضخیم و کف گونه ای اشاره دارد که در ساحل مشاهده می گردد و دلیل اصلی بوجود آمدن آن طوفانهای سهمگینی است که باعث تجزیه شدن نمک آب و موجودات خاص زیر دریایی می شود و نتیجه این تراکنش بوجود آمدن این فوم مانند هاییست که شکلی زیبا و […]

این نام در اصل به قشر ضخیم و کف گونه ای اشاره دارد که در ساحل مشاهده می گردد و دلیل اصلی بوجود آمدن آن طوفانهای سهمگینی است که باعث تجزیه شدن نمک آب و موجودات خاص زیر دریایی می شود و نتیجه این تراکنش بوجود آمدن این فوم مانند هاییست که شکلی زیبا و عجیب و منحصر به فرد به شهر کیپ تاون می بخشد.ساحل کاپوچینو پدیده نادری که هر ۱۰ سال یکبار دیده می شود .

اینجا مکانی است عجیب که به ندرت شاهد عکسهای زیر خواهید بود . در حقیقت شما باید بسیار خوش شانس باشید تا بتوانید مشابه آنچه در عکسهای زیر می بینید را شخصا و به صورت زنده در شهر کیپ تاون مشاهده نمایید. در تفسیر این پدیده دانشمندان علوم زیست‌شناسی گفته‌ اند که دلیل تبدیل شدن رنگ این موج‌ها وجود املاح و مواد شیمیایی و گیاهان مرده دریایی و ماهی‌ های حل شده در آب دریاست که ترکیب آنها در کنار یکدیگر موجب بروز چنین پدیده‌ای در برخی سواحل جهان می‌شود.

اگرچه گفته می شود این کف بر سلامت انسان کوچک ترین تاثیر نامطلوبی ندارد ولی باز بهتر است در مواجهه با مواد در حال زوال و جلبک هایی که در نزدیکی خطوط ساحلی در حال تجزیه هستند جانب احتیاط را نگاه داشت.