در این جلسه، برزگر معاون سیاسی فرماندار تبریز با توجه به حجم بالای تردد و وضعیت نامناسب ترافیک تبریز از شهروندان خواست تا در روز اول مهر از خودروهای شخصی استفاده نکنند. در این جلسه نبود شور و نشاط لازم برای بازگشایی مدارس مطرح شده و از کلیه  سازمان ها و دستگاه های اجرایی به […]

در این جلسه، برزگر معاون سیاسی فرماندار تبریز با توجه به حجم بالای تردد و وضعیت نامناسب ترافیک تبریز از شهروندان خواست تا در روز اول مهر از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

در این جلسه نبود شور و نشاط لازم برای بازگشایی مدارس مطرح شده و از کلیه  سازمان ها و دستگاه های اجرایی به خصوص آموزش و پرورش – شهرداری و صدا و سیما خواسته شد تا در این مورد اقدامات عاجلی انجام دهند تا در سطح شهر شور و نشاط بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تشدید شود.

در ادامه جلسه اکرمی نماینده آموزش و پرورش استان ضمن ارائه گزارشی از این سازمان گفت: شورای پروژه مهر با پنج کارگروه ساماندهی فضا و نیروی انسانی – تعمیر و تجهیز مدارس –  توجیه, تبلیغ و روابط عمومی – نظارت و ارزیابی و تعیین صلاحیت مدیران در آموزش و پرورش تشکیل یافته و اقدامات لازم در این مورد صورت گرفته است. وی با اشاره به عملکرد شورای یاد شده افزود: در حال حاضر به جز معلمان انتقالی تمامی مربیان تعیین وضعیت شده اند٫ کتب درسی چاپ و آماده توزیع می باشد و با هماهنگی های بعمل آمده بیش از دو میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس خریداری شده است.

این گزارش حاکی است در ادامه جلسه ستاد هماهنگی بازگشایی مدارس بر ایمنی دانش آموزان و حفظ سلامتی آنها اشاره شده و بر توزیع شیر رایگان در مدارس بر اساس دستور صریح رییس جمهور تاکید شد. همچنین پس از بحث و تبادل نظردرباره مشکلات سال های گذشته سرویس مدارس٫ نماینده تاکسیرانی نیز به اقدامات مربوط به سرویس مدارس اشاره کرده و افزود:  از طرف سازمان تاکسیرانی ۱۲۰۰ خودرو برای سال جدید تحصیلی در سطح شهر تبریز در نظر گرفته شده است. همچنین مقرر شده بر وضعیت فنی این خودروها – مدل بالا بودن آنها – صلاحیت رانندگان – کنترل مدارک خودو شامل بیمه نظارت دقیق تری صورت گیرد.

در ادامه جلسه نماینده اتوبوسرانی ضمن ارائه گزارش گفت: همانطوری که میدانید اتوبوسرانی در ۸۱ مسیر در سطح شهر تبریز و حومه با بالغ بر ۶۵۰ دستگاه اتوبوس ارائه خدمات دارد. امسال نیز همانند سال های گذشته در نظر داریم با تصویب مقامات مسئول شهرداری در روز اول مهر و بازگشایی مدارس خدمات رایگان به دانش آموزان و دانشجویان داشته باشیم.

در ادامه جلسه نمایندگان دانشگاه های هنر اسلامی – علمی کاربردی –  پیام نور و آزاد اسلامی تبریز گزارشی از آمادی خود برای شروع سال تحصیلی جدید ارائه کردند.

در بخش پایانی جلسه ستاد هماهنگی بازگشایی مدارس٫ دانشگاه ها و حوزه های علمیه  برزگر معاون سیاسی فرماندار تبریز از آموزش و پرورش خواست تا هماهنگی لازم برای حضور مدیران و روسای سازمان ها و دستگاه های اجرایی در روز بازگشایی مدارس را در دستور کار داشته باشند تا محصلین و معلمین روحیه مضاعفی در سال تحصیلی جدید بگیرند. وی همچنین از فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا تجدید نظری در ایام برپایی نمایشگاه کتاب تبریز داشته باشند. خواسته دانشگاهیان این است که با توجه به اینکه هفته دوم مهر تشکیل کلاس های دانشگاه ها هنوز رسمیت نیافته اند لذا برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز در هفته های سوم و یا چهارم مهر می تواند مناسب تر و معقول تر باشد.