بوی بهار در مهر عاطفه‌ها
بوی بهار در مهر عاطفه‌ها

ماه مهر حال و هوای خاص خودش را دارد؛ فرق نمی‌کند چندساله باشی، زن باشی یا مرد. در هر سن و سالی که باشی، در هر طبقه اجتماعی که قرار بگیری، بوی ماه مهر تو را به گذشته می‌برد. با آمدن مهرماه رفته‌رفته خیابان‌های شهر به‌ ویژه خیابان‌هایی که به بازار و یا بازارچه‌های شهر […]

۱۳۹۳۰۷۱۶۰۰۰۲۶۷_PhotoAماه مهر حال و هوای خاص خودش را دارد؛ فرق نمی‌کند چندساله باشی، زن باشی یا مرد. در هر سن و سالی که باشی، در هر طبقه اجتماعی که قرار بگیری، بوی ماه مهر تو را به گذشته می‌برد.

با آمدن مهرماه رفته‌رفته خیابان‌های شهر به‌ ویژه خیابان‌هایی که به بازار و یا بازارچه‌های شهر ختم می‌شود شلوغ می‌شود، همه در جنب‌ و جوش خرید پاییزی در آستانه بازگشایی مدارس هستند، هر یک از مغازه‌ها برای جلب مشتری تبلیغات جذابی از جمله حراج، فروش زیر قیمت و … را به‌ کار برده‌اند، هوا نیز پاییزی شده و همه‌ چیز بوی مهر را می‌دهد.

این روزها خانواده‌ها در تلاش برای تهیه لوازم‌التحریر برای فرزندان خود هستند و فرا رسیدن فصل مدارس موجب شده است تا جنب‌ و جوش خاصی در شهر ایجاد شود، اما افرادی هم هستند که فرا رسیدن فصل مدارس تغییری در زندگی آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

*برگزاری جشن عاطفه‌ها قبل از آغاز مدارس

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال‌های قبل مراسم جشن عاطفه‌ها قبل از آغاز مدارس برگزار می‌شود، گفت: طی سنوات گذشته این مراسم ملی و معنوی یک هفته پس از بازگشایی مدارس برگزار می‌شد که با تغییر برنامه امسال این جشن روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه برگزار خواهد شد.

 بهرام ولی‌زاده هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها را ترویج فرهنگ انفاق و احسان اعلام کرد و افزود: به‌ منظور پایداری این فرهنگ امسال نیز روز هشتم مهرماه مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها صرفاً جمع‌آوری کمک نیست، تصریح کرد: همه تلاش کمیته امداد در ۲۱ سال برگزاری این جشن ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان در جامعه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از سه هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد استان هستند، ادامه داد: امیدواریم برگزاری این جشن فرصتی را فراهم سازد تا خیرین و نیکوکاران بتوانند کمک‌های خود را به دست دانش‌آموزان نیازمند برسانند.

*برگزاری جشن عاطفه‌ها با محوریت مساجد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان نیز در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: از چند سال گذشته استفاده از ظرفیت مساجد برای کمک به نیازمندان در استان آغاز شده است.

رضا حسن‌لو با اشاره به اینکه هم‌اکنون بسیاری از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد با محوریت مساجد و ۱۷ مرکز نیکوکاری فعال در استان اجرا می‌شود، افزود: هدف از این کار واگذاری امور به دست مردم و مشارکت بیشتر آن‌ها در طرح‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز مطابق سنوات گذشته پایگاه‌های جمع‌آوری کمک کمیته امداد در مدارس، مساجد، مراکز نیکوکاری و دانشگا‌ه‌ها دایر می‌شود، اضافه کرد: همچنین دفاتر کمیته امداد نیز آمادگی دریافت کمک‌های مردمی را در این جشن دارند.

حسن‌لو با اشاره به اینکه شماره‌ حساب سیبا ۰۱۰۸۶۴۰۴۲۶۰۰۷ این نهاد نزد بانک ملی برای واریز کمک‌های نقدی در نظر گرفته‌ شده است، افزود: برای رساندن به‌ موقع کمک‌های مردمی به دست دانش‌آموزان نیازمند امسال این جشن چند روز قبل از آغاز بازگشایی مدارس برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ امسال نیز مطابق سنوات گذشته جشن عاطفه‌ها با حضور باشکوه مردم استان برگزار شود.

سعید خسروی یکی از شهروندان زنجانی نیز درباره برگزاری جشن عاطفه‌ها قبل از بازگشایی مدارس گفت: همه لذت داشتن لوازم نو در این است که هدایا قبل از آغاز مدارس به دست کودک نیازمند برسد.

این شهروند ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشن عاطفه‌ها در شهریورماه افزود: این امر اتفاقی است که باید سال‌ها پیش رخ می‌داد، چراکه هر کودک نیازمندی همانند سایر کودکان دوست دارد لوازم نو را در نخستین روز مدرسه داشته باشد.

وی با دعوت از مردم استان برای حضور در این جشن ملی و معنوی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر زمان برگزاری جشن باید اطلاع‌رسانی لازم از سوی مسئولان انجام شود تا میزان مشارکت نیز بیشتر شود.