در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بورکینافاسو، نیروهای گارد ریاست جمهوری این کشور رئیس جمهور موقت و نخست وزیر را بازداشت کرده اند. این اقدام باعث تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور آفریقای غربی شده است. گفته می شود مقامات دولت انتقالی بورکینافاسو در حال حاضر در کاخ ریاست جمهوری تحت بازداشت به سر می […]

۴۳۳در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بورکینافاسو، نیروهای گارد ریاست جمهوری این کشور رئیس جمهور موقت و نخست وزیر را بازداشت کرده اند. این اقدام باعث تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور آفریقای غربی شده است.

گفته می شود مقامات دولت انتقالی بورکینافاسو در حال حاضر در کاخ ریاست جمهوری تحت بازداشت به سر می برند. گزارش ها همچنین از شنیدن شدن صدای تیراندازی در جریان تجمع صدها هوادار رئیس جمهور موقت در بیرون از کاخ ریاست جمهوری حکایت دارد.

منابع آگاه می گویند نیروهای گارد ریاست جمهوری بعدازظهر دیروز با ورود به دفتر ریاست جمهوری «میشل کافاندو» رئیس جمهور موقت و «ایزاک زیدا» نخست وزیر را به همراه دو وزیر دیگر کابینه با خود برده اند. در همین حال برخی رسانه ها از بروز کودتا در بورکینافاسو خبر می دهند.

سال گذشته با کناره گیری “بلز کومپائوره” رئیس جمهوری بورکینا فاسو از سمتش، ارتش این کشور قدرت را به دست گرفت که این اقدام با واکنش اتحادیه آفریقا مواجه شد. در پی فشارهای خارجی، رهبران سیاسی این کشور توافق کردند روند انتقال قدرت به شیوه ای مسالمت آمیز طی شده و انتخابات در نوامبر امسال برگزار شود.

منبع:مهر