کلام فاخر شهریار ریشه در انس ۸۰ ساله‌اش با قرآن دارد
کلام فاخر شهریار ریشه در انس ۸۰ ساله‌اش با قرآن دارد

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در کنگره بین‌المللی استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید با عنایت الهی و در دومین سال خدمتگزاری خود کنگره بین‌المللی شهریار ملک سخن با محوریت اندیشه‌های دینی و انقلابی استاد را به شکلی هدفمند و منسجم در تبریز همیشه سرافراز برگزار می‌کنیم. وی […]

۷۰۹۴۸اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در کنگره بین‌المللی استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید با عنایت الهی و در دومین سال خدمتگزاری خود کنگره بین‌المللی شهریار ملک سخن با محوریت اندیشه‌های دینی و انقلابی استاد را به شکلی هدفمند و منسجم در تبریز همیشه سرافراز برگزار می‌کنیم.

وی افزود: وجوه و ابعاد مختلف خلاقیت، اندیشه، دیانت، ولایت‌پذیری و موضع‌گیری به موقع و موثر استاد در حوادث اصلی و اساسی کشور از جمله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قابلیتی به شخصیت والای او بخشیده است که به تعبیر مقام معظم رهبری لقب حکیم را برازنده وی کرده است.

جبارزاده اظهار داشت: تردیدی نیست که سرچشمه این حکمت و معرفت و عرفان در کلام فاخر استاد را باید در انس و الفت ۸۰ ساله او با اقیانوس بیکران و جاودانه قرآن کریم و سیره و ابعاد گهربارش را باید در تعالیم ائمه اطهار جستجو کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: همان گونه که قرآن کریم برای کل بشریت نازل شده کلام پرورش یافتگان در مکتب قرآن نیز محدود به هیچ جغرافیایی نیست و پیامی است جهانی برای کل جهانیان و بر همین اساس می‌توان با اطمینان گفت شهریار تنها متعلق به تبریز، آذربایجان و ایران نیست بلکه به جهان اسلام و فراتر از آن جهان بشریت تعلق دارد.

این مسئول ادامه داد: تبیین مولفه‌های مختلف خلاقیت و اندیشه‌های شهریار حکیم و معرفی آنها به جامعه جهانی رسالتی است خطیر که بر عهده اندیشمندان، پژوهشگران و فرزانگان ایران بزرگ اسلامی و همه شیفتگان کلام حکمت‌آمیز او در هر کجای جهان است.

وی اذعان داشت: امید است کنگره امسال با تکیه بر دستاوردهای مکتوب خود بتواند آغازگر راهی نوین و جدی در عرصه شناخت واقعی شهریار ایران زمین باشد؛ راهی که استمرار آن با صیانت از هویت ملی و مذهبی این سرزمین سرافراز اسلامی پیوندی ناگسستنی دارد.